View Single Post
Old 30-07-2010, 05:03   #3
mikro
A330

mikro's Avatar

Default Re: KRS-OSL-FRA-YYC med SAS og Air Canada

Air Canada AC845
FRA-YYC
Airbus A330-300, C-GFAF
14:30 – 15:30 Flytid: 9:00

Gikk rett til passkontrollen, hvor det var svært lite folk. Han foran meg hadde visstnok stilt seg i EU/EØS køen ved en feil og fikk en leksjon av passkontrolløren om at slikt måtte man ikke gjøre. Når det så var min tur gikk det kjapt. Passkontrolløren kastet et kjapt blikk på passet og ga det tilbake. Gikk så rett til en Lufthansa lounge hvor jeg ventet på at gaten skulle åpne. Etter at jeg las B46 på skjermen gikk jeg bort dit, hvor de allerede holdte på med en dokument og ID kontroll. Etter kontrollen ventet jeg en stund før de begynte boarding. Gikk om bord som en av de første og fant setet mitt, 21G som er fjerde raden i Economy kabinen. Boarding tok sin tid, og belegget på denne flighten var omtrent 100 %.

Etter take off fant jeg fram mine Sony støykansellerende hodetelefoner og så på noen TV serier på enRoute underholdningssystem. Utvalget er nokså bra, men filmkategoriene er merkelige syns jeg. Hos Air Canada er noen av kategoriene: Hollywood, Contemporary, Avant Garde, Silver Screen etc, men siden jeg ikke er så bevandret når det kommer til forskjellige typer film foretrekker jeg at de er inndelt i for eksempel: Action, komedie, drama etc.

Ca to timer ut i flyturen var det tid for matservering. Vi kunne velge mellom biff eller kylling, jeg valgte biff og det var en kjøttgryte med båtpoteter og grønnsaker. I tillegg var det en salat og en kjeks, og jeg hadde en ginger ale til drikke. Etter middag så jeg på et par filmer, blant annet Up In The Air og Kick Ass. Likte veldig godt førstnevnte, mens jeg har sett bedre filmer enn den siste. Crewet gikk rundt med vann hele tiden, og hvis du ville ha noe annet å drikke var det bare å spørre. Midtveis i flygningen fikk vi også en iskrem. En uting var at AVOD sluttet å virke og var borte i 30 minutter, crewet begrunnet dette med at det var for mange som brukte det samtidig. 1:30 før landing var det en ny servering, denne gangen var det varme sandwicher som smakte helt greit.

Begynte nedstigningen 25 minutter før landing, og landet litt før rutetid i sommerlige Calgary. Immigrasjonen gikk effektivt, men bagasjen tok en evighet. Air Canadas A330 fra London kom like etter flyet vårt, men de fikk bagasjen først så det ble en kjempelang kø i tollen.

mikro is offline   Reply With Quote