Quote:
Originally Posted by Oggi
Bare et kjapt spørsmål; er dette ditt eget synspunkt, eller er du under den oppfatning at dette er gjengs oppfatning blandt næringsliv og folk flest i Molde?
Det avviker nemlig med den oppfatning jeg føler på her i regionen, hvor Widerøe blir tatt i mot med åpne armer og masse goodwill, også før nyheten om TRD-ruten.
|
Det er min oppfatning og magne med meg, blandt annet i næringslivet. Spesielt folk som arbeider offshore på bestemte installasjoner med utreise fra Bergen har reagert svært negativt da de med WF sitt ruteprogram må reise dagen i forvegen for å rekke transporten ut.
Det er også noen bedrifter her i byen som har kontrakter på vedlikehold av diverse installasjoner som nå med WF sitt ruteprogram må sende folket dagen i forvegen.
WF sitt svar til dette har vært at "Ja, første avgang er noe senere enn i dag, men vi setter jo inn større fly i form av Q400 med plass til 76 pax."
Så føyde de til at "Dersom veksten blir stor nok samenlignet med dagens volum på sambandet
MOL -
BGO så skal vi vurdere å sette inn en avgang nr 4 tidlig på morgenen"
Hva hjelper det om flyet så har plass til 500 pax så lenge det flyr til tider som få har nytte av?
Ikke rart at de som sogner til
KSU ser positivt på WF. De har jo fått oprettholdt sitt rutprogram. Det har altså ikke
MOL.