• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DL i troebbel .. igjen!!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Med mindre de kan hoste opp et 'betydelig kontantbeloep' innen 29. august, er det fare for at DL ikke lenger kan motta Visa og MC som betalingsmiddel ...

http://seattlepi.nwsource.com/business/235989_delta10.html
 
med flere selskaper allerede i Chapter 11, og flere på vei, burde Kongressen kanskje droppe muligheten for Chapter 11, eller ha en "3 stikes, you're out" klausul? Det er jo bare latterlig!
 
Naa vil Chapter 11-lovgivningen bli strammet inn i oktober, saa derfor ble det allerede forrige uke spekulert om at DL og NW ville ga Ch. 11 i september for aa unngaa aa bli rammet av det ..

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002415409_airlines02.html
 
.. og aksjekursen stuper videre med mere daarlige nyheter ...

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002430692_delta10.html
 
Wow. Om VI og MV forsvinner som form of payment, så har man et kjempeproblem! Ser ikke ut som om jeg noensinne får fløyet DL...
 
DL gaar ikke under. De kommer til aa reforhandle og reorganisere under Ch. 11 og vil komme ut av det etterhvert. De er i en ond spiral som det er vanskelig aa komme ut av. Spoersmaalet er om ledelsen har baller nok til aa klare aa snu skuta rundt ..
 
Jeg tviler på om VISA og MC blir utelukket som betalingsform. Det er nok heller snakk om forhandling mellom kortselskapene og Delta over provisjoner i en anstrengt økonomisk situasjon. Her blir det nok spissformulert noe.
Uten disse kortene som betalingsform ville Delta gå over ende.
 
Chapter 7 er foreloepig langt unna ... de har fortsatt mye verdier. Det er verre for selskaper som Independence som ikke lenger har noe aa forhandle med ...

Enig med OJB .. jeg er sikker paa at de vil komme til en eller annen form for enighet. Det er for mye penger involvert, ogsaa for kortselskapene.
 
det er jo et paradoks at alle de små som får problemer - Pan Am II, FlyI, Vanguard, Eastwind og hva de nå het alle sammen, DE går nesten rett i Ch.7, mens de store - 800 pound gorillas - som har virkelige problemer, DE går i Ch.11 og får holde på som før. Darwinismen er død i amerikansk luftfart:baeh
 
Det kan virke slik, men ikke glem at de store sitter paa verdier, mens de smaa ikke har noe aa forhandle med ...
 
Det er jo slik, som det sto i en artikkel om US i siste Airways: Hvis du er liten eller i litt trøbbel er kreditorene tøffe og du er bare en debitor. Er du stor blir du en partner for dem, fordi det er for mye penger på spill.
 
Originally posted by CK
det er jo et paradoks at alle de små som får problemer - Pan Am II, FlyI, Vanguard, Eastwind og hva de nå het alle sammen, DE går nesten rett i Ch.7, mens de store - 800 pound gorillas - som har virkelige problemer, DE går i Ch.11 og får holde på som før. Darwinismen er død i amerikansk luftfart:baeh

Artig at du trekker frem Darwin, det er jo en stor debatt i USA naa, hvor de religioese oensker aa skolere i "Intelligent Design" i stedenfor "Evolution".....
:p
 
Back
Top