Quote:
Originally Posted by Discus
Men, at det er en del hysteri (les: passe på at man ihverfall ikke blir anklaget for å tillate noe farlig) ute å går er det ingen tvil om. Det har jeg sagt tidligere og står fremdeles ved det. Når myndigheten her hjemme en periode la ned forbud mot VFR-trafikk, seilfly, ballonger og paragliding så er det noen som lager litt for store sikkerhetsmarginer for seg selv.
|
Slik som jeg forstod det stengte de av alt luftrom "i påvente av avklaring". Ikke fordi de mente det var farlig for paraglidere og hele gjengen. Men det er nå bare min amatørvurdering, trenger ikke være rett den heller. Forøvrig hadde småfly lov å fly her i byen i perioder hvor det var restriksjoner, så helt "overdrevent" var det ikke... Tror det kommer an på hvilken innstilning man har og "hva man vil se"
Og jeg står enda ved at det er bedre å være føre vár. Nå har jeg overvunnet en irrasjonell frykt for å legge livet mitt i hendene på andre, skal jeg nå måtte videre overvinne en ganske RASJONELL .....ikke nøvendigvis frykt - men risiko?
For meg som er vant med en vitenskapelig tilnærming til problemer synes jeg det virker ti ganger mer idiotisk å kutte på matematiske beregninger uten konkrete grunnlag (hva baserer man det på? Desperasjon? Press? Økonomi?) - enn å stole på matematikken og logikken.