• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SUZ og GSUX og MOC og OOD og OGC osv på ZV i dag

atck

ScanFlyer Gold
SUZ og GSUX og MOC og OOD og OGC osv på ZV i dag

Jeg er vel ikke så veldig opptatt av registreringer, men skjønner at andre fokuserer på denslags. For min del kan vi heller snakke om RLM-farger. :lol:

Nuvel, jeg måtte ut en tur for å hente inn noen vinterbilder. Så det ble da noen.

Jeg er ikke spesielt glad i disse små Robinsonene, men pent i svart, det skal de ha.
R44-LNOGC-closeish.jpg

Deilig å blande farger og former. De fleste klarer vel likevel å kjenne igjen flytypene.
R44-and-AN26-chaos-zv-snow.jpg

Eg tar to av di der me propell på tage.
R44-parked-zv.jpg

Selvfølgelig stod jeg i rett da Avinor-flyet landet.
BE20-LNSUZ-Avinor-sundt-cal.jpg

Man står nå forøvrig i rett når fly med callsign Lønnstrinn lander også (LTR)
BE20-LTR-landing-LLZ-zv.jpg

Some say owning a Cessna sucks. I don't.
C550-X-CGSUX-landing.jpg

WFH or WHF. WTF. Whatever.
DH83-wif-landing-front-zv.jpg

Alt som går opp kommer ned. En gang. Muligens litt på skeivå
DH83-WIF-landing-behind-zv.jpg

Re: SUZ og GSUX og MOC og OOD og OGC osv på ZV i dag

Flotte bilder atck :D
Er du fra området?

Flotte bilder!

Tenk hvor fancy bilde du hadde fått om du fikk LN-SUZ og LLZ-hytte og antenne-array på samme bildet slik som du gjorde med bildet av LN-MOC :-) Det er vel LN-SUZ som holder på med kalibrering for Avinor?

Flotte bilder atck :D
Er du fra området?

Takk. ^_^
Jeg bor på Sola og jobber på flyplassen 2 dager i uka, ja.

@ Seilfly: SUZ'en kom litt brått på meg, så jeg fikk ikke skiftet linse. Men jeg fikk helt klart noen ideer til neste gang den dukker opp for en kalibreringsjobb. ;)

:-) Regned med at det var en god grunn ja :-)

Flotte bilder!

Tenk hvor fancy bilde du hadde fått om du fikk LN-SUZ og LLZ-hytte og antenne-array på samme bildet slik som du gjorde med bildet av LN-MOC :-) Det er vel LN-SUZ som holder på med kalibrering for Avinor?

Tänkte faktiskt detsamma själv!

Japp, det är Suzy som är kalibreringsfly.

Hei Kyrre :-)
SUX og SUZ er gamle Braathens registreringer. LN-SUX var F-28-1000 Harald Hardråde og er visstnok lagret i Italia (siste registreringe tror jeg var I-TIBB). LN-SUZ var B-737-205 Olav Kyrre. Tror denne flyr i Alaska for et oljeselskap. Begge var jo gamle og trofaste travere på Sola hvis det skulle være av interesse.

Beste hilsen Espen

Back