View Single Post
Old 29-01-2010, 22:01   #19
imm
ScanFlyer Crusty

Default Re: " Strandet i Krakow - fikk ingen hjelp av Ryanair"

Jeg har vel sagt det noen ganger her: Ryanair booker også om via andre destinasjoner, slik du sier her. Det gjøres ihvertfall alltid fra Torp.
Derfor forundres jeg at det tok så lang tid for disse å komme hjem. Men det kan finnes momenter her som vi ikke har fått vite.

Rett før jul ble en Ryanair maskin kansellert fra Torp til Bergamo. Været var årsaken. Passasjerene fikk booke om til neste mulige avgang, få pengene for billettene tilbake, eller reise til Bergamo fra Rygge dagen etter. De kunne også reise til Bergamo via andre destinasjoner, men det var begrenset med billetter, det var tross alt jul.

En dame med en jente på 4 valgte å vente to netter på flyplassen for å reise med flyet til Bergamo fra Torp. Hun kunne ha kommet seg dit tidligere, men hadde ikke penger for togbillett til Rygge. Jeg vil anta at disse jentene også hadde andre alternativer enn å vente i 4 dager.

Det høres med til historien med damen og barnet på Torp, at hun fru Imm tilbød overnatting til de hjemme hos oss.

Ryanair er ikke så gale som mange (særlig her) vil ha det til. Som sagt, BA hadde folk stående på Barbados 6 dager etter flyet deres ble kansellert. Og min far fikk null hjelp da han mistet forbindelsen med KLM i Amsterdam. Han fikk ikke en brødsmule, ei heller hotell.

IMM

Quote:
Originally Posted by Concorde View Post
Jeg må forsvare Ryanair for i hvertfall å prøve så godt de kan.
Søsteren til en kollega dro til Roma før jul med familien på totalt 5. Det var snøkaos på returen fra Roma og flyet ble innstillt og de mistet alle rettigheter. FR tok ansvar og sendte de til London og deretter Torp. Flyet fra Roma skulle gå kl 10 og de var hjemme like etter midnatt. Dette gjorde de helt kostnadsfritt for denne familien med små barn.

Jeg vil nok helt sikkert ikke fly FR i fremtiden, men må skryte litt for at de fikk disse hjem uten en ekstra kostnad.
imm is offline   Reply With Quote