View Single Post
Old 29-01-2010, 19:21   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: " Strandet i Krakow - fikk ingen hjelp av Ryanair"

Quote:
Originally Posted by Northrider View Post
Jeg begynner nemlig å se meg lut lei av passasjerer som bestiller billetter til 29kr èn vei og forventer seg full hotellpakke og mat.Er det ingen som leser betingelsene når de kjøper slike billetter?
Er det ingen som leser passasjerene rettigheter....?

(fra http://www.flypassasjer.no/regelverk/article9710.ece)
Innstillinger

Dersom flyet ditt innstilles har du krav på:

•forpleining
•hotellinnkvartering der det er nødvendig
•valg mellom refusjon eller omruting av billetten
•standardisert erstatning på mellom 250 euro og 600 euro, avhengig av distansen du skal fly
Unntak: Du har ikke krav på erstatning dersom flyselskapet kan dokumentere at innstillingens skyldes en ekstraordinær omstendighet.

----
EU forordning 261/2004 finner man her: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...4R0261:EN:HTML

Hva har prisen passasjerene betaler med rettighetene til å komme frem til destinasjonen til avtalt tid? Om jeg har kjøpt en billett med FR til 1 krone og FR kansellerer flyet slik at jeg må ha hotellovernatting så ville jeg ikke nølt med å vise til dette regelverket.
TOS is offline   Reply With Quote