Quote:
Originally Posted by Northrider
Jeg begynner nemlig å se meg lut lei av passasjerer som bestiller billetter til 29kr èn vei og forventer seg full hotellpakke og mat.Er det ingen som leser betingelsene når de kjøper slike billetter?
|
Er det ingen som leser passasjerene rettigheter....?
(fra
http://www.flypassasjer.no/regelverk/article9710.ece)
Innstillinger
Dersom flyet ditt innstilles har du krav på:
•forpleining
•hotellinnkvartering der det er nødvendig
•valg mellom refusjon eller omruting av billetten
•standardisert erstatning på mellom 250 euro og 600 euro, avhengig av distansen du skal fly
Unntak: Du har ikke krav på erstatning dersom flyselskapet kan dokumentere at innstillingens skyldes en ekstraordinær omstendighet.
----
EU forordning 261/2004 finner man her:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...4R0261:EN:HTML
Hva har prisen passasjerene betaler med rettighetene til å komme frem til destinasjonen til avtalt tid? Om jeg har kjøpt en billett med FR til 1 krone og FR kansellerer flyet slik at jeg må ha hotellovernatting så ville jeg ikke nølt med å vise til dette regelverket.