Quote:
Originally Posted by basejumper
Jeg er ikke så overbevist. Etter å ha sjekket bookingsystemet til Korean air, så har de blodpriser til Kina, over dobbelt av konkurrenter.
Med andre ord: Korean air satser ikke på Kina passasjerer.
Derfor tipper jeg de satser på Japan og ikke minst Korea. Dette markedet er ikke særlig stort fra Norge. Kanskje noe Japan turister, men ikke hel års drift.
Derfor tipper ARL er mer aktuell.
Men hvem vet, kanskje de velger Osl av frakt årsaker, håper selvsakt det.
|
Som gammel ringrev i fly tariffer ville jeg vaere forsiktig med aa trekke konklusjoner fra bookingsystemer....en forklaring paa blodpriser til Kina kan vaere at Korean har svaert fulle fly mellom Korea og Kinesiske destinasjoner OG at de de tjener bedre paa denne trafikken og dermed priser dette markedet - jeg regner med at det du forventer av priser ligger omtrent paa det Korean tar Europa - Soeul , hvilket betyr at den siste strekningen Soeul - Kinesisk Destinasjon i praksis blir gratis....at KE paa denne maaten "beskytter" sine lokale inntekter og / eller inntekter fra andre markeder (f.eks. ligger Kina rundt USD 3-400 over de andre KE destinasjonene naar reisen starter i USA (Jeg undersoekte pris i Prestige)...
En annen ting er hvordan prissystemet blir programmert naar en ny rute skal innfoeres...du skal ikke se bort i fra at naar de aapner
OSL kan det vaere svaert konkuranse dyktige priser til Kina....