View Single Post
Old 30-11-2009, 08:06   #1
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

OSL Ny IC rute til Seoul fra Osl?

Ryktene har svirret en stund, så mange kjenner nok saken. Begynner også å bli forholdsvis hyppig sitert på forumet.

I følge kilder skal Korean ha lansert oppstart fra Osl fra 28.februar. Denne omtales også som "sikker" fra flere.
Selv har jeg hørt sporet i et års tid, men det er først nå at ryktene har blitt mer konkrete.

Det skal være snakk om 330-200 som skal gå med 3-4 ukentlige rotasjoner.
Jeg er usikker på om denne ruten er ment som en erstatning til cargo ruten som i dag trafikkerer flyplassen, men Korean skal ha utykt stor tilfredshet med Osl og frakt operasjonene.

Jeg tror nok at Korean har utsatt oppstarten til våren, da 28.februar begynner å bli farlig nær. Osl er dessverre tause som graven på spørsmål fra journalistene her i gården.

Denne ruten har et markedspotensial som ligger helt klart for meg. Det er ca 200.000 reisende årlig mellom Osl og Kina, Japan, Korea.
Fra resten av landet, burde tallet bli enda penere. Dessuten er også frakt inntektene på denne ruten sikret med et stort smil.

Korean er en av asiatiske selskapene med flest ruter til Europa. De betjener også en del nisje destinasjoner som Praha, St.Petersburg, Milano, Wien i tilegg til de større hub’s.

Kjør debatt!