View Single Post
Old 04-04-2009, 15:22   #19
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Verdens verste flyplasser

Naar det gjelder store flyplasser, spiller det veldig ofte rolle hvilket selskap man reiser med

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Amsterdam Schiphol en dårlig flyplass??? De siste årene har da denne flyplassen ligget på topp 3 listen over Europas beste hub flyplasser....
Som jeg har sagt foer, flyr du ikke KLM, er AMS en drittflyplass med de lengste avstandene i Europa.

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
LHR er himmel sammenlignet med CDG !!
Besoekte LHR Terminal 1 nylig og ja, terminalen er himmel i forhold til CDG, saa der er vi enig. Ny ving er akkurat aapnet og tar imot widebodies uten problem, man blir velkommen i nye, flotte fasiliteter. Naa pusses innenriksterminalen opp. Ingen koeer i sikkerhetskontrollen og mer effektive personell skal du lete lenge etter. Med en ny rullebane, blir LHR helt klart best i Europa.

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Vi nominerer Terminal C paa IAD.....etter Buenos Aires og Lima var det som aa komme til skikkelig Oestblokk flyplass paa tidlig 80 tallet...og den fungerer omtrent like bra ogsaa....ikke vinduer, interioer som har farger i graatt og graaere, trangt, daarlig luft.....
Ja, jeg kan love deg det var kaos der i sommer da vi reiste igjennom der, men da jeg passerte igjennom Dulles i vinter, hadde de gjort ferdig bagasjeomraadet og naa er det faktisk blitt veldig bra. Trangt er det fortsatt oppe.

Her i USA synes jeg SEA, DEN, MSP og LAX er de beste 4 flyplassene mens MIA, IAD og EWR er de verste

SEA og MSP er geniale med sitt vanvittig flotte utvalg av butikker, korte avstander og en policy som forbyr butikker og restauranter aa flaa folk med oppblaaste flyplasspriser.

DEN er kompakt og flott, verdens beste flyplass Margarita paa Que Bueno i conc. B

LAX er utrolig effektiv og det er saa og si aldri forsinkelser. Bradleyterminalen trenger dog oppussing, men ingen av selskapene som leier der oensker aa ta investeringen. Reiser man overseas med amerikanske selskaer er fasilitetene flotte.

Miami er under oppussing, men i et tempo som er elendig. Bilutleieterminalen som skulle vaere ferdig i 2009 ble paabegynt i 2006, den er naa beregnet ferdig i 2012.. I tillegg oser korrupsjonen igjennom med Hispanic majoritet som jobber der med aapenbare "secret" handshakes. Man faar en foelselse at man har landet i Caracas.. Skyr denne flyplassen som pesten

IAD er blitt mye bedre, saerlig i de viktigste tingene, passkontroll og bagasjefasiliteter, men fortsatt er det som Finn E sier oestblokktilstander i deler av flyplassen.

EWR har greie fasiliteter, men forsinkelsene paa denne flyplassen gjoer at man helst holder seg langt unna.
Tommy777 is offline   Reply With Quote