View Single Post
Old 26-03-2009, 08:38   #22
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Er det verste over?

Quote:
Originally Posted by zico77 View Post
Det er nok ikkje rimelig med elektriker, men som fagmann, vil eg sjølvsagt tilrå deg å bruke ein dyr elektriker neste gong også -for skulle noko gå galt etter ein svart jobb, funker ikkje forsikringa. Svarte jobber får ikkje nødvendigvis det som trengs av dokumentasjon på eit el-anlegg, og då sitter ein i baret når noko ikkje stemmer lengre.
Det var jo en grunn til at jeg valgte en fagelektrikker...

Nå er det uansett ikke mer jeg skal gjøre i leiligheten som jeg ikke klarer selv (med litt hjelp)

Quote:
Originally Posted by Isbamse View Post
Når det gjelder selve økonomien tror jeg det vil ta en stund før det går over. For oss som har stabil jobb og godt forhold til banken er det bare fryd&gammen, men så lenge næringslivet er inne i en til dels psykologidrevet spiral nedover vil krisa bli selvforsterkende. Jeg tror ikke det løsner før alle de råtne lånene, subprime og CDO og CDS etc er luftet ut av systemet, og det kan ta lang tid.
Nemlig. Innen finansieringsystemene begynner virke effektivt igjen så er det vanskelig å få resten av økonomien i gang. Men når det skal sies så er det vesentlig lettere å hente kapital nå enn i høst

Itillegg skal de sies at ingen av krisepakkene (unntatt de til bankene) foreløpig har kommet igang og begynt å virke, men blir spennende å se hvor mye effekt disse vil ha etterhvert som de kommer igang iløpet av året

Last edited by Someone; 26-03-2009 at 08:42.
Someone is online now   Reply With Quote