Quote:
Originally Posted by CK
Og når det gjelder ryktene om SAS inter-kont.satsnings død er den kraftig overdrevet. Det er jeg overbevist om.
|
Enig i mye av det du skriver, og tror vel heller ikke på en sikker død for
SAS IC, uansett hvem som eier selskapet. Hvis denne skal overleve så er imidlertid
SAS helt avhengig av en effektiv feed fra både Skandinavia og Polen, Tyskland og Baltikum. Destinasjoner som Krakow, hvor vi hadde mye feed til spesielt Chicago ruten har forsvunnet, og flere destinasjoner har fått rutetidene endret slik at det blir et dårlig produkt tidsmessig
En liten kuriositet som bør få noen i
SAS IC til å ringe sine routeplanning kolleger på europarutene:
På
CPH-
SVG endres ruteplanen i disse dager slik at første avgang fra
CPH om morgenen (med etterfølgende retur) blir senerelagt med 2 timer, noe som medfører at pax som kommer til
CPH fra US og
BKK må vente i 3-4 timer i
CPH før avgang til
SVG.
Retur
SVG-
CPH er da tilsvarende sen, noe som medfører at pax fra
SVG til NY og Washington ikke lenger kan ta SK1869 (som gikk rett etter kl.1000), men må dra fra
SVG allerede kl.0640, og så sitte i
CPH i over 4 timer før
SAS flyr videre til disse to destinasjonene!
Dette er MIDT I det som må være
SAS kjerneområde (CORE
SAS!) hvis
SAS ønsker å beholde IC, men nå er tilbudet fra
SVG så forringen at de selv med 5 daglige avganger fra
SVG til
CPH ikke har god nok connection til at de i det hele tatt kommer med i Amadeus sine rutealternativer fra
SVG til US east coast... Fra norges oljehovedstad...!
Hvis
SAS IC skal bestå så kan ikke passasjerene kastes i hendene på konkurrentene på denne måten!