View Single Post
Old 25-03-2009, 19:35   #17
Lamox
ScanFlyer Silver
 
Lamox's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
Default Re: Seattle og Icelandair

Quote:
Originally Posted by CK View Post
Og når det gjelder ryktene om SAS inter-kont.satsnings død er den kraftig overdrevet. Det er jeg overbevist om.
Enig i mye av det du skriver, og tror vel heller ikke på en sikker død for SAS IC, uansett hvem som eier selskapet. Hvis denne skal overleve så er imidlertid SAS helt avhengig av en effektiv feed fra både Skandinavia og Polen, Tyskland og Baltikum. Destinasjoner som Krakow, hvor vi hadde mye feed til spesielt Chicago ruten har forsvunnet, og flere destinasjoner har fått rutetidene endret slik at det blir et dårlig produkt tidsmessig

En liten kuriositet som bør få noen i SAS IC til å ringe sine routeplanning kolleger på europarutene:

CPH-SVG endres ruteplanen i disse dager slik at første avgang fra CPH om morgenen (med etterfølgende retur) blir senerelagt med 2 timer, noe som medfører at pax som kommer til CPH fra US og BKK må vente i 3-4 timer i CPH før avgang til SVG.

Retur SVG-CPH er da tilsvarende sen, noe som medfører at pax fra SVG til NY og Washington ikke lenger kan ta SK1869 (som gikk rett etter kl.1000), men må dra fra SVG allerede kl.0640, og så sitte i CPH i over 4 timer før SAS flyr videre til disse to destinasjonene!

Dette er MIDT I det som må være SAS kjerneområde (CORE SAS!) hvis SAS ønsker å beholde IC, men nå er tilbudet fra SVG så forringen at de selv med 5 daglige avganger fra SVG til CPH ikke har god nok connection til at de i det hele tatt kommer med i Amadeus sine rutealternativer fra SVG til US east coast... Fra norges oljehovedstad...!

Hvis SAS IC skal bestå så kan ikke passasjerene kastes i hendene på konkurrentene på denne måten!
Lamox is offline   Reply With Quote