Quote:
Originally posted by tosfreight
Disse gode tallene kan vel sikkert ses i sammenheng med SK's nedgang i mars også.
|
Ikke nødvendigvis.
SAS Braathens har store volumer på de store businessrutene, trafikk som mer eller mindre forsvinner i påsken. Norwegian har vært åpnet nye utenlandsruter og tjener godt på mye turisttrafikk i påsken. Om du ser på trafikktallene kommer det tydelig frem at det er på utlandet de store volumene ligger - utenlandstrafikken er opp nesten 40.000 pax (eller 220% om man skal bruke prosent, som blir latterlig når produksjonen har økt så mye.
Nå er det nok sikkert mulig at DY har tatt noe fra SK på innenriks også, etter at de dumpet ut en masse seter gjennom å øke antallet frekvenser på
BGO og
TRD, men hoedgrunnen til at de gjør det bra i en måned med påske og SK gjør det mindre bra er nettopp forskjellen i passasjerer: SK har mye business, DY har mye leisure.
Det interessante blir å se resultatene for Q1, med 100% av fuelkostnadene u-hedget snakker vi om MANGE tusenlapper ekstra per flight....