Re: Norwegians markedsavdeling har gått tom for egne idéer

BangkokDet skulle jeg likt å se, gitt.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
BangkokDet skulle jeg likt å se, gitt.
Det skulle jeg likt å se, gitt.
For et konstruktivt innlegg. Hva med å utdype litt?
og, JA - det kommer et svar:
SAS skifter så ofte sjefer at det er knapt nok noen som får lært seg navnet før de slutter igjen.
Problemet til Norwegian er at de har gjort seg avhengig av Kjos og hans "folklighet"............
Dette er ikke et problem i moderne merkevarebygging, snarere tvert i mot! Merkevaren Norwegian speiles gjennom Kjos sine aktiviteter og personlighet, og deler av Norwegians suksess kan faktisk knyttes opp mot Kjos som person.
... og dermed hadde krigen om lufta i Norge nådd et nytt lavmål....
Dette utsagnet sier ganske mye om hvordan mennesker oppfatter SAS og Norwegian. I setningen "De fleste kjenner jo SAS og DY, og har allerede gjort seg opp en mening om de liker Kjos eller SAS" kommer kjernen frem. Man kjenner SAS og DY mens man liker Kjos eller SAS.
Ergo, SAS har ingen frontfigur og har ikke hatt det siden Janne Carlzon. SAS oppfattes som en kjedelig institusjon ala Nedre Romerike Vannverk, bare at dommene mot SAS er vel fortsatt mer omfattende både i antall og bøtestørrelse.
Med andre ord er det bare SAS IC som kan sammenligne seg sånn noenlunde med DY. De som slo seg på brystet for SAS NOs vegne, så lopper de sine passasjerer med over 140% mer for en noenlunde samme tjeneste (gjennomsnittlig distanse DY flyr per leg er høyere enn det SAS NO har, så derfor er avstanden per flytur som det diskuteres her lavere). Med andre ord kunne Kjos slått enda mer på stortromma enn det han gjør.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.