View Single Post
Old 09-02-2009, 20:29   #102
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Re: Nye terminaler på Sola

Quote:
Originally Posted by Olap View Post
Dette kan jo bli spennende... en støttegruppe på facebook vil ha møte? BxxxS.... hva er egentlig problemet... mange av flyene jeg flyr med ut fra Sola bruker ikke gangbroene, er enig i at det virker litt mer landsbyflyplass uten broer, men alikevel? Skal folk flest fly 3 ganger i året til London, Paris og Roma eller gudene vet hvor, og betale 249 hver vei, må de ofre noe. Det som forundrer meg er hvorfor dette ble blåst opp plusselig når terminalen nesten var ferdig. Ikke en gang Gardermoen har broer på alle gatene... Skal du fly Widerøe, Welcome, eller LH er det enklere å gå ut til flyet uten bro...
Olap har et poeng her. Det er enkelte fly man uansett må ned på bakken for å komme seg ombord i f.eks DHC-8, BAe 146/Avro (OK, det er mulig å få bro på BAe/Avro, men har bare opplevd det 1 gang). Og når KLM kommer med Embraer, og SK DK med CRJ, så må man nok ned på bakken der også. Så noen gater uten broer kan/bør man ha.

Men begrunnelsen til Avinor synes jeg at kanskje er noe tynn. Når det kommer til B737 så kan man parkere på bro og likevel ha trapp bak, hvor mange som kommer til å bruke den i dårlig vær er en annen sak.

Nå husker ikke jeg om det var 2 eller 3 gater det er i den nye terminalen, men det kan være greit å ha 2 stykker på innland og 2-3 på utland, når/hvis WF, KLM og LH er der samtidig på utland. Det skjer vel at det er flere enn 1 maskin som ikke er B737 på innland på en gang, til og med på SVG.

Liker ikke å ta buss ut til et fly uansett om det er SVG, OSL eller FRA.

Når det kommer til rullestolbrukere så må de jo bæres inn i DHC-8 og som regel i BAe 146/Avro uansett om det er bro eller ikke. Men å parkere en B737 på en slik gate, uten bro, er helt idiotisk hvis det er ledig bro.

Ser at dette kommer litt hulter til bulter, men håper at dere tar poengene mine