tja, si ikke dét, litt-amatør, det kan godt tenkes BA får det til selv om
SAS ikke gjør det. Nå er det lenge siden jeg så på trafikkstrømmene mellom
LON og
OSL, men om ettersørselen er større
FRA LCY enn til, så kan det godt tenkes at BA får en mer populær tidtabell med base på
LCY enn det
SAS fikk til.
SAS kjørte jo ikke denne på eget metall, men en wet-lease med Transwede (som vel ikke gjør den veldig billig). BA citiflyer satser stort på
LCY og skal erstatte sine dyre Avro'er med E-190 og E-170 (som er godkjent for
LCY ops). E-170 er nok bedre tilpasset
OSL-
LCY enn Avro'en. Q400 hadde vært bra, men den klarer ikke
LCY-
OSL med full maskin (og dessuten er det jo ikke noen SK-maskin lenger, og WF har ingen i
OSL)). Direkte konkurranse med
LHR-ruten er neppe noe problem - BA har jo det fra før av på alle andre ruter der de flyr både
LCY og
LHR (og
SAS hadde og har jo det samme fra Skandinavia)