View Single Post
Old 19-01-2009, 15:20   #10
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Da var det slutt: OSL-LCY

tja, si ikke dét, litt-amatør, det kan godt tenkes BA får det til selv om SAS ikke gjør det. Nå er det lenge siden jeg så på trafikkstrømmene mellom LON og OSL, men om ettersørselen er større FRA LCY enn til, så kan det godt tenkes at BA får en mer populær tidtabell med base på LCY enn det SAS fikk til. SAS kjørte jo ikke denne på eget metall, men en wet-lease med Transwede (som vel ikke gjør den veldig billig). BA citiflyer satser stort på LCY og skal erstatte sine dyre Avro'er med E-190 og E-170 (som er godkjent for LCY ops). E-170 er nok bedre tilpasset OSL-LCY enn Avro'en. Q400 hadde vært bra, men den klarer ikke LCY-OSL med full maskin (og dessuten er det jo ikke noen SK-maskin lenger, og WF har ingen i OSL)). Direkte konkurranse med LHR-ruten er neppe noe problem - BA har jo det fra før av på alle andre ruter der de flyr både LCY og LHR (og SAS hadde og har jo det samme fra Skandinavia)
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote