View Single Post
Old 23-12-2008, 21:53   #7
B777ER
ScanFlyer Blue

Default Re: Søvnløs i Seattle - en annerledes triprapport

Klokken 0500 spaserte jeg inn i loungen til UA (som beklageligvis var stengt i løpet av natten). Her satt jeg som eneste passasjer ganske lenge. Sovnet en time eller 2 i stolen. Da jeg skulle logge meg inn på nettet via t-mobil kom jeg rett inn på en meny hvor
jeg kunne jeg sjekke avgangene til UA. Jeg følte for å sjekke min egen, og selv om den var en ekstraavgang, hadde den nå blitt kansellert. Da bar det bort til damen i resepsjonen som først sa at det var den ikke, før hun etter å ha trykket en stund på
maskinen kunne meddele at det var den. Den hadde tydeligvis enda ikke kommet på monitorene. På mange måter passet det meg ganske fint, da jeg trolig ville være blant de første passasjerene som kunne få et nytt fly. Hun ba meg sette med ned igjen så skulle hun ta kontakt. Til slutt (og vi snakker rundt en halvtime) hadde hun funnet et nytt fly via SFO som innebar en senere connection.

Jeg gikk så opp til avgangshallen for å se etter noe mat. Plutselig fikk jeg øye på UA9806 til DEN som var closing. Jeg spurtet bort og spurte om jeg ikke kunne få være med og om de kunne booke meg videre, til tross for at bagasjen min skulle til SFO. Ingen problem, dersom det var plass. De ropte fremdeles på en skokk med mennesker som tydeligvis hadde fått plass på flyet som ikke hadde gått ombord enda. Det var samme hyggelige damen som booket meg på første ekstrafly til SFO som stod i utgangen. Hun fikk meg til slutt med som siste passasjer i denne 757-200. Da var det meste i utgangspunktet gjort. Jeg kom meg UT av Seattle og uansett hva som skjedde nå, var jeg rimelig sikker på at jeg ville komme frem til jul.

Landet i DEN noe sent, men klarte å komme meg på et tidligere fly ut fra DEN (denne gang som nest siste passasjer) på UA227 da denne var noe forsinket. Landet på LAX 1607lokal tid, ca 18 timer senere enn planlagt, etter nesten 40 timer på reisefot. Bagasjen min skulle bli sendt til Burbank. Jeg har enda ikke fått den, men jeg vil anta at det kommer til å ordne seg. Jeg er i det minste kommet helskinnet frem. Men bare så det er sagt, jeg var heldig. Har man noe med Alaska ut etter jeg klarte å komme meg av gårde, synes jeg synd på mange sjeler. Blant annet den norsk/danske familien jeg møtte på, hadde ikke lenger store forhåpningene om å komme seg frem før jul. Dette var en annerledes opplevelse, men jeg kom meg frem, og er lykkelig for det.

Jeg tok noen bilder, (ikke mange da jeg var kjempesliten) fra flyplassen. Ellers har jeg noen fra SK937. Jeg må også si at jeg er veldig fornøyd med United (ja, jeg vet at jeg for mange banner i kirken her) men den servicen og viljen til å hjelpe stod til terningkast 6.
B777ER is offline   Reply With Quote