View Single Post
Old 14-09-2008, 22:46   #5
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default Re: Ang Flygelederyrket

Quote:
Originally Posted by dypen View Post
Ikke helt enig der, når du kommer på opptaksprøve er det for seint å vise interesse

Her er det mange om beinet, mange søkere og få som blir utvalgt. Noen må inn til test (optaksprøve med interjuer) intil tre ganger før avgjørelsen faller. Til gjengjeld får de utvalgte grundig opplæring med oppfølging og en topp jobb med topp betingelser.

Gjør hjemmeleksen grundig før opptaksprøven. Søk opp informasjon (masse ligger på nettet) og sett dere inn i all informasjon om flygelederutdanningen, arbeidsplassene, service og tjenestetibudet på de forskjellige arbeidsplassene o.s.v. Hvis det lar seg gjøre avtal gjerne med nærmeste lufthavn/kontrollenhet for en liten omvisning, ta med spørsmålene deres så kan sikkert de som ikke sitter foran kontrollpanelet svare på disse.

Jeg gjentar meg selv! Vær godt forberedt på hva denne jobben og utdannelsen går ut på samt sett dere inn i alle arbeidsplassene du kan eller må jobbe på med deres tilbud og her er det forskjeller. Det skader ikke å vise interesse for jobben du ønsker! Lykke til
Selvfølgelig skal man gjøre "hjemmeleksen" sin. Mitt poeng er vel at man sikkert også vil få noe informasjon på opptaksprøvene. Men å finne ut mest mulig på forhånd om arbeidsforholdene og oppgavene er en fordel for å motivere seg selv i forkant av opptaksprøvene

Jeg for min del har fått besøkt tårnet på OSL og fått mye fin informasjon så det fungerer som en ekstra motivasjon fram til opptaksprøvene.

Har hørt at det i forhold til opptaksprøvene ikke er så mye å forberede seg på da denne i stor grad skal kunne avdekke/avsløre personlige styrker og svakheter. Mange egenskaper Avinor ser etter er nok medfødte egenskaper som er vanskelig å trene opp på kort tid. Det viktigste er nok å stole på seg selv, yte sitt beste på prøven og ha tro på at det holder til neste trinn

jcnorway is offline   Reply With Quote