View Single Post
Old 14-08-2008, 00:30   #25
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

Default Re: Til BKK med Egyptair. Ny Star Partner

SK377/13aug TRD-OSL B737-400 LN-BRQ sete 5A

Ettersom WF733 var før rute var det ikke noe stress å tusle bort til Gate 32 hvor pre-boarding startet allerede 25 min før avgang.
Reiste helt billett - og boardingkortløst, og dro bare kortet på selvbetjeningsinngangen. Det er underlig hvor selvfølgelig ting blir etterhvert som man blir vant med dem, samt at dette systemet også er ressursbesparende for stasjonene.
Greit belegg på denne avgangen, uten at jeg telte passasjerer, og ikke minst mye og volumiøs flyfrakt av antall traller å dømme.
Også 3-4 paller som skulle ombord, slik at gaffeltrucken var i aktiv bruk. Satt og studerte stuerne litt, og det var godt å se på den ytterst forsiktige håndteringen av både frakt og gaffeltruck.
Boarding startet 15 min før avgang, og jeg ventet nesten helt til slutt med å gå ombord da jeg skulle sitte på rad 5.
Vel ombord var midtsetet ledig, slik at det ble litt armslag på sete 5A.
Dagens maskin var LN-BRQ, malt i SAS farger og med SAS Norge dekalene på plass.
Benplassen var betydelig bedre enn på de nye maskinene, og knyttnevetesten ble bestått. For de som er helt innviet i dette med pitch .. er det stor forskjell på 737-400 og 700/800 ?
Det er morsomt å se SAS nå om dagen, hvor motivasjon og stemning hos både bakkepersonell og kabinansatte virker å være god. Kan det være at den "Formel 1 kommunikasjonen" som er innført bidrar til dette.
Boarding gikk i alle fall som smurt, alt under kontroll hele veien, og pushback et lite minutt før rutetid.
Bra og informativ annonsering både fra styrhuset og kabin, og servering kom raskt i gang så snart sikkerhetsbeltelysene ble slått av.
Passasjermengden bar fortsatt preg av å være ferierende, noe som også helt tydelig resulterer i større ombordsalg.
Mitt bidrag til kassen denne gangen ble en Cola og Cashewnøtter til 35 kr, noe som absolutt var verdt pengene.
Landing rett fra nord 8 minutter før rute, og en rask gåtur inn i terminalen og bort til hotellet gjorde at jeg var innsjekket her bar 5 minutter etter oppsatt rutetid.
Slettes ikke verst.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	13aug08 SK377.jpg
Views:	682
Size:	99.6 KB
ID:	19364   Click image for larger version

Name:	13aug08 benplass sk377.jpg
Views:	678
Size:	78.7 KB
ID:	19365  

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..