• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Laaaangt besøk på KSU i dag!

flyKSU

ScanFlyer Gold
Laaaangt besøk på KSU i dag!

Dette var en stor dag i all betydning. Egentlig hadde jeg tenkt å sprette opp klokken 5 i morges for å få med meg det første flyet som skulle gå til Manchester fra Kvernberget i anledning Solskjærs testimonialkamp, men den ble omdirigert til... ja, Molde. Skulle vist ha utspilt seg noen ublide scener der oppe på morgenkvisten i anledning denne uventede endringen fikk jeg høre etterpå :D

Men, dagens høydare kom seg selvsagt ned. Det var en MD-83 fra franske Blue Line. Etter noen strofer på vittig engelsk klarte de å karre seg ned på rullebanen i crosswind. Og FOR en grom lyd! Fy søren så stilig det flyet er. Bilder følger her:

2je8k6p.jpg

sgitqh.jpg

255oo6b.jpg

2uo6jit.jpg

Og for de av dere der ute som sitter og tenker at en MD ikke er noe å juble over, så vil jeg minne om at det er noe av det største vi kan ta ned her. Inntil videre... ^_^

Alle som var med på turen fikk forresten utlevert ManU drakt i det de gikk om bord, samt på innsjekk var det denne meldingen som stod:

qrjeo2.jpg

Jeg regner med SAMTLIGE her inne har tenkt å se kampen i morgen fra klokken 15:00 på TV2 eller hur? :)

Last edited:
Re: Laaaangt besøk på KSU i dag!

Ingen som fikk med seg Antonoven som var her samme kveld vel?

Ingen som fikk med seg Antonoven som var her samme kveld vel?

Jeg og Msteen stod å ventet fra klokken 22:00 til litt over elleve, men da det ikke var tegn til den og myggen angrep dro vi hjem. Så den landet litt før ett.

Dette var en stor dag i all betydning. Egentlig hadde jeg tenkt å sprette opp klokken 5 i morges for å få med meg det første flyet som skulle gå til Manchester fra Kvernberget i anledning Solskjærs testimonialkamp, men den ble omdirigert til... ja, Molde. Skulle vist ha utspilt seg noen ublide scener der oppe på morgenkvisten i anledning denne uventede endringen fikk jeg høre etterpå :D

QUOTE]

Og grunnen til den uventede endringen var at det rett og slett ikke var mulig å få ned fly på ENKB pga tykk tåke og null sikt.

Stilig med MD83 i Baillbyen. ;) Beliggenheten til KSU ved fjord&fjell gjør at bildene blir ekstra flotte!

Back