20JUN08, SK2869 BGO-CPH
Men tilbake til saken. Takket være at alle innfartsårene i Bergen hadde litt kaos i dag ble det knapt om tid, men je gkom meg til Flesland med hele 10 min margin på innsjekk og gikk hele veien til gate 25 (som i praksis er opp og rundt hele flyplassen). Innsjekk gikk til en forandring ganske glatt og en stor ryggsekk og en bag ble sendt avgårde mens nok en gang knelte billett-kontoret sin stiftemaskin på å få billetten til å henge sammen.
Flighten var helt full og det ble en kjapp servering av en liten bite grovd brød med en bit laks med noe pepperrotkrem og en bit skinke med mye rart og grønt på samt noe drikke. Resten av turen gikk unna med setet lent bak og iPod på ørene.
Vel nede i Køben var det enda ikke postet en gate for flyet til Zurich og siden jeg om inn i A14 eller så og vi skulle videre utenfor Schengen så var det ikke vits å trave hele veien til loungen og tilbake. Det ble med en ekspedisjon for å handle 2-3 kilo god, norsk melkesjokolade som skal brukes til å bestikke folk rundtom på turen.
20JUN08, LX1273 CPH-ZRH
Etter en stund var det klart at det ble A17 som var gaten vår. Disse gatene har plass til 50 pax før det begynner å bli trangt, og med en A321 så var det godt og trangt ved utgangen.
Vel ombord var det greitt med 2-2 seating forran da det ble vel svett i gaten. Det er første gang med Swiss ombord på shorthaul, og de lignet veldig på LH sine shorthauls både med interiør og service, så virker som de betjener et ganske likt hjemmemarked og har lært fra sine nye eiere.
Service var ganske likt det meste, med et par fiffige unntak. Skikkelig bestikk, skikkelig porselen og en liten rett bestående av noe speke-skinke-aktig (hva nå enn det heter når skinken er etnisk hjemmehørende i Sveits) og et godt utvalg av rød og hvit vin, varme brødbiter og noe god ost, etterfult av te med noe grei nok whisky. Resten av turen ble igjen gjort med iPod i ørene og setet bakoverlent.
Zurich var greitt, det tok 10 min å gå fra gate til taxi og 5 min med taxi til Best Western her i Glattbrugg. Nå er det seng, og så blir det mer skriving i morgen tidlig, og kansje jeg finner noe internett som fungerer i morgen kveld...
-A