Reiseplan
1. juni 2008: SK461 Oslo (
OSL)-København (
CPH), Airbus A321-200
1. juni 2008: SK663 København (
CPH)-München (
MUC), McDonnell Douglas MD-82
1. juni 2008: LH4188 München (
MUC)-Lyon (
LYS), Canadair Regional Jet 700
4. juni 2008: SK4782 Lyon (
LYS)-Oslo (
OSL), Boeing 737-600
SAS åpnet denne våren en ny rute mellom Oslo og Lyon. Denne går på mandager, onsdager og fredager. Jeg bestilte billett med routingen Oslo-København-Lyon-Oslo, der København-Lyon-segmentet ble operert av Cimber Air på vegne av
SAS.
SAS valgte imidlertid å ikke åpne København-Lyon likevel, og min utreise ble endret til det mer kompliserte: Oslo-København-München-Lyon.
SAS ga meg ingen beskjed om denne endringen, og jeg oppdaget det ved en tilfeldighet da jeg sjekket bestillingen min på SAS’ nettsider. Det ble ingen endringer i hjemreisen, der jeg skulle reise med SAS’ direkteavgang. Jeg betalte 950 kroner for billetten og fikk full EuroBonus-opptjening på turen nedover (600+800+600) og 25 prosent oppover (450).