• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spm ang Braathens SAFE livery

N-3PB

ScanFlyer Gold
Kan noen hjelpe med årstallet BU gikk fra å ha rødstripen over vinduene til å ha den under vinduene??

Y
 
Det begynte med levering av de 2 B767 i 1984. Så prøvde de med en B737 i 1985, og bestemte seg for full ommaling året etter.

Forøvrig var den røde stripen under vinduene helt fra 1947 til 1957/1958.
 
Det begynte med levering av de 2 B767 i 1984. Så prøvde de med en B737 i 1985, og bestemte seg for full ommaling året etter.

Forøvrig var den røde stripen under vinduene helt fra 1947 til 1957/1958.

737'en var LN-SUI. Denne hadde plassert registreringen og 737-logoen motsatt i forhold hva de andre fikk.

Espen
 
Takk for svar begge to !!

Det med stripen mellom -47 og -58 var jeg ikke obs på, nåmå jeg finne noen gamle bilder å titte på ;)


Y
 
737'en var LN-SUI. Denne hadde plassert registreringen og 737-logoen motsatt i forhold hva de andre fikk.

Espen

Det stemmer ikke helt.

SUI hadde det feilplassert i begynnelsen. Jeg har 2 lysbilder, en fra April 86 som viser det eksakt som du beskriver og en fra Okt 86 som viser SUI med rettet plassering av 737-logoen og registrering.
 
Du har helt rett BU662. Jeg fokuserte bare på -SUI når stripene ble flyttet under vinduene første gangen.

Espen
 
Back
Top