View Single Post
Old 02-03-2008, 19:21   #5
Fellowship
ScanFlyer Dusty

Fellowship's Avatar

Default Re: Fredagsnostalgi: La Belle Caravelle

Quote:
Originally Posted by HansJ View Post
Jag har dykt lite i fotoarkivet och hittat några mer eller mindre kända bilder på Caravelle från 60- och 70-talen. Följ med!

Caravelle No. 001, F-BHHH var uppmålad i SAS-färger för demonstration under sent 50-tal. Den slutade sina dagar som "gate guardian" på Orly.

SE-DAI rullar in på Arlanda 1966. Flygplanet är fortfarande kvar på Arlanda - fin och fräsch i Le Caravelle Clubs ägo.

SE-DAF i 1966 års nya färger på Arlanda. Just SE-DAF hade registreringen på ett udda ställe (se förstoring). Någon som vet syftet med detta?

SE-DAF under fönstren på framkroppen...??

Senare flyttades registreringen till den normala platsen. Minsann, om det inte är på Fornebu hon ses parkerad!

Stil och finess ombord i SAS Caravelle Jet...

Liten bonus. C-46 i SAS-färger!

God helg, gott folk
Herlige bilder! Caravelle er og blir vakker!

Nydelig det bildet der SE-DAF ruller inn på Arlanda i det første og stiligste fargeskjemaet. Tydelig å se de to ekstra vinduene i kabinen i forhold til prototypen F-BHHH i det øverste bildet.

Det andre bildet der SE-DAF hadde registreringen på en uvanlig plass, var visstnok et forsøk uten at jeg vet hvorfor de prøvde det. Det finnes også bilder av Metropollitan SE-BSS med denne plasseringen av registreringsmerket. De gikk fort tilbake fra dette forsøket.

Det vises av neste bilde av SE-DAF, som ganske riktig er fra Fornebu.

Og C-46 i SAS-farger, ja den tengingen har jeg sett før, det var vel noen som drømte om det og... Men de fløy for SAS i det gule FOF-skjemaet, og det syntes nå jeg var fint.

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote