View Single Post
Old 01-03-2008, 22:45   #8
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Re: Tail strike på ENBR

Quote:
Originally Posted by spikeld View Post
Ehhh..trodde BGO hadde en bedre lengde på landingsstripen sin enn f.eks. Torp hvor det er ikke er noen restriksjoner på å lande med et fly som så absolutt trenger det....
Der tar du nok feil... Torp sin rullebane er lengre på alle punkter som teller (med mindre "all bets are off", og man bremser for å redde livet da).
Rullebanen på BGO er fysisk lengre, men tilgjengelige lengder for avgang og landing er mindre enn på Torp. I beste fall kan Torp tilby nesten 400 meter mer, på tross av litt kortere rullebane.

Quote:
Hvor lang er RWY på BGO egentlig ?? (max 2500m ?? )
2.990 meter fra ende til annen, men bare 2.550 er tilgjengelig for Takeoff Run og landing distance...
Torp har 2.939 meter med henholdsvis 2.839 og 2.569 tilgjengelig...

...men som det blir sagt her så er det nok ikke rullebanen som spillte noen rolle her, men vekta på flyet... Charterfly er tunge...
KennethGS is offline   Reply With Quote