View Single Post
Old 01-03-2008, 22:42   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
Default Re: Tail strike på ENBR

Quote:
Originally Posted by spikeld View Post
Så selve flyet spiller en større rolle under et uhell enn passasjerene.... jajo.. neppe betryggende å høre spør du meg....

Har Airbus bedre konstruerte fly ?!??
??? Sikkerhet er viktigere enn at passasjerene faar sette beina paa jorden umiddelbart.

Tailstrike kan medfoere trykkfall ettersom skroget kan bli punktert .. derfor holder man seg i lav hoeyde i naerheten av landingsplassen inntil det er forsvarlig (etter manualen) aa lande. Hvis man gaar til masrsjhoeyde og faar dekompresjon etter en tailstrike, kan pilotene se seg om etter ny jobb ...

Ingen searlig forskjell paa Airbius og Boeing her - ingen av dem lager fly av panserstaal.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote