View Single Post
Old 27-02-2008, 18:14   #7
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo

20. februar 2008, kl. 20.45:
United Airlines UA0458, Denver (DEN)-Chicago (ORD)
Airbus A319-100

Etter ankomst i Denver var det bare tiden og veien, og jeg måtte småløpe mot gaten der en Airbus A319-100-maskin stod klar. Jeg rakk å ta et bilde på veien:

Flyplassen i Denver består av fire brede pirer, som til en viss grad kan sammenliknes med for eksempel Oslo Lufthavn Gardermoen eller flyplassen i Brussel.

Til tross for at de åtte setene i First Class var fullsatt, var det totalt bare 40 passasjerer om bord og en kabinfaktor på cirka 30 prosent. Flere av Economy-passasjerene hoppet frem i Economy Plus-seksjonen, men jeg lot være og ble sittende i sete 14F. Fordi United ofte bytter ut A320 med A319 på avganger, har de kuttet ut rad tre, fire og fem i A319-flyet slik at et slikt bytte ikke skal by på problemer.

Vel på plass i A319-maskinen til United. Utsikt mot en United Boeing 737-300, som ble levert i 1989.

Identisk servering som på forrige flygning, men på grunn av det lave antallet passasjerer ble vi tilbudt disse Mini Pretzels hele fire ganger, noe jeg syntes var vel i overkant. De er trossalt ikke så gode! Faktisk er de ikke gode i det hele tatt.

Kapteinen hadde på denne flygningen skrudd på Channel 9, som er en radiokanal der du kan følge kommunikasjonen mellom flyet, andre fly og flygeledere. Tidvis underholdende! Rundt midnatt landet vi silkelett på O'Hare, som tydeligvis hadde tatt natten. Terminalbygget var tømt for passasjerer og hadde kun begrenset med lys skrudd på.

Gjennomgangen mellom C-piren og B-piren på Chicago-O'Hare. I B-piren finner du innsjekkingsområdet og bagasjeutleveringsområdet.

Last edited by FlightDeck; 27-02-2008 at 18:42.
FlightDeck is offline   Reply With Quote