View Single Post
Old 23-01-2008, 00:10   #4
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Re: OSL-AMS-SEA Seattle SEA-AMS-OSL

På fredagen var det opp kl 07 for å dusje å gjøre seg klar til frokost i loungen før jeg måtte ut for å skaffe meg bukse og genser siden kofferten min fremdeles var på AMS. Fikk tak på genser på hotellet og buske over gaten på en butikk som åpnet litt tidligere for at jeg skulle få meg en bukse. Takk til hotellet for hjelpen der

Så var det å hive seg i en av van'ene som Boeing var så hyggelig å sende for å hente oss, og kjøre i retning Renton og grisefarmen. Da kom frem der så var det få ID og komme seg inn. Flere av oss fikk feil navnelapp, etter en feil fra Boeing sin side. Jeg fikk lappen til Ole Martin (OMW) som ikke kom til SEA før lørdag. Bildet viser fra venstre: C172, Dag Johnsen, Tommy777 bak MountainDew, og Speedbird

Så var det inn å kikke på grisene. Er litt skuffet da jeg ikke fikk sett det jeg hadde mest lyst til å se, nemlig hvordan Boeing har laget bakre trykkskott på 739ER, selv om Dag sin neste 739ER faktisk stod der. Etter å ha vært der en stund så bar det opp til Everett i en Boeing-bus for å kikke noen litt større fly. Detaljene fra Renton og Everett har andre tatt seg av å formidlet så de hopper jeg over. Før vi reiste fra kontorene til Boeing og ned til selve fabrikken på Everett så hadde vi noe problemer med å komme oss ut fra parkeringsplassen da en lastebil sperret oss inne. Og den lastebilen tilhørte......, Martin, hvem var det den tilhørte???

Da vi kom opp til Everett så var vi for tidlige. Vi ble sittende i resepsjonen og vente før Alan Mui, som skulle følge oss rundt, kom.

Først ble det lunsj i Boeings kafeteria før det ble en "liten" handletur i Boeings giftshop som hadde en veldig god dag den dagen Før vi gikk litt rundt i kontorbygget for litt tidsfordriv. I et av kontorene så vi et norskt flagg og lurte på om han som eide var norsk. Alan prøvde å finne det ut, men han det gjaldt satt i telefonmøte, så det er fremdeles et mysterium.

Deretter bar det ned til selve fabrikken for å bli kjørt rundt i golfbiler og kikke på fly fra gulvet. Om dere som satt i den bakerste bilen hørte hva guiden sa når avstanden mellom bilene var på det størrste? Etter å ha blitt kjørt rundt på gulvet en stund så var det tilbake til hotellet i en annen Boeing-bus.

Når vi var tilbake på hotellet så ble det litt alene tid for dem som ville det før vi skulle ut å spise senere på kvelden. Noen bestemte seg for å stikke på Hooters, mens noen gikk for å handle. Jeg ville finne ut om kofferten min hadde kommet til SEA så jeg gikk i gang med det. Kofferten fikk jeg senere på kvelden. C172 og jeg prøvde å komme oss til Hooters, men beskjeden vi fikk var å gå ut døra og ta til høyre så begynte vi å gå, lystige som vi var Vi gikk og gikk, men ingen Hooters. Da vi var nesten borte ved Space Needle snudde vi og gikk tilbake. Da vi var nesten tilbake hadde C172 lyst på cheesecake. Etter litt tenking utforbi The Cheesecake Factory (var det det den het?) ombestemte C172 seg og vi gikk tilbake til hotellet. Hadde vi bare visst at inne på The Cheesecake Factory satt Speedbird, MountainDew og Martin og glodde på en av servitrisene hadde vi selvsagt kommet inn. Men det fant vi ikke ut før gjengen var tilbake på hotellet

Senere gikk vi for å spise på en italiensk restaurant. Humøret var på topp. Etter å ha spist der så bar det til Vons for drikke til dem som ville det. Der var humøret enda høyere, selv med en litt problematisk start. Alle måtte vise ID, enten pass eller amerikansk ID, norskt sertifikat gikk ikke. Så da måtte ihvertfall Frode (LN-FHU) tilbake på hotellet for å hente passet. På Vons så ble det runde på runde med Arrogant Bastard og tequila for de som drakk slikt, mens jeg fikk en gul drikk med kjent smak

Mens vi var på Vons var Tommy og Frode veldig interessert i å se tatooveringene til servitrisen Sonja. Frode viste til og med ryggen for å få se albuene hennes....
Bilde av Frode og Sonja. Og av Frode, Sonja og Speedbird når vi skulle dra

FedEx-Martin minnet meg noe voldsomt om en russer når han satt der med drinken sin....

Så nå kan du vel skifte nick til russern

Når vi måtte gå, pga de stengte, så fant vi ut at det satt noen svensker rett i nærheten av der hvor vi satt, det ble litt snakking med dem før noen gikk tilbake til hotellet for natten, mens noen fortsatte kvelden. Hva de bedrev får vel de forklare

To be continued
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC02582 (Medium).JPG
Views:	137
Size:	61.9 KB
ID:	15200   Click image for larger version

Name:	DSC02587 (Medium).JPG
Views:	109
Size:	66.5 KB
ID:	15201   Click image for larger version

Name:	DSC02583 (Medium).JPG
Views:	91
Size:	68.7 KB
ID:	15202   Click image for larger version

Name:	DSC02585 (Medium).JPG
Views:	87
Size:	78.1 KB
ID:	15203   Click image for larger version

Name:	DSC02591 (Medium).JPG
Views:	142
Size:	74.0 KB
ID:	15204  

Click image for larger version

Name:	DSC02595 (Medium).JPG
Views:	130
Size:	61.5 KB
ID:	15205   Click image for larger version

Name:	DSC02596 (Medium).JPG
Views:	136
Size:	63.5 KB
ID:	15206  

Last edited by BSSW; 23-01-2008 at 01:19. Reason: skriveleif og retting av tekst
BSSW is offline   Reply With Quote