View Single Post
Old 30-08-2007, 00:49   #57
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: SAS sier nei takk til mynter

Quote:
Originally posted by ATC-flyradar

Quote:
Originally posted by LN-KOG

Quote:
Originally posted by ATC-flyradar

Mynt er gangbar betalingsmiddel og ingen kan nekte å ta i mot det !!
Jan
Alle kan nekte å ta i mot akkurat hva de vil. Om noe er gangbart som betyr ikke at jeg ta i mot det av deg. Jeg bestemmer faktisk selv hva jeg vil ta i mot. Jeg bestemmer også selv om jeg i det hele tatt vil selge deg noe som helst.

Det til side. Dette er et problem for SAS - og det har gjort noe med det. Detaljhandelen sliter også med kostnadene som er knyttet til vekslepenger. En rull med mynter koster penger. La oss si at du skal ha 100 kronemynter i en rull. Den koster deg rundt 110 kroner. Så for at alle skillemyntentusiaster skal kunne sægge litt ekstra, må kjøpmannen på hjørnet subsidiere dem.

Mye snurrig argumentasjon i denne tråden
Hallo - jeg lever i år 2007 - hvilken år lever du i ???? - Dette gjelder stort sett alle med valuta som EU og EUS godtar - så jeg driter i problemene til enhver bedrift som handler på en eller annet måte.

Jeg har lest at Olav Thon byttet revskinn mot noe annet - og ble rik -

Sorry LN-KOG vi lever i år 2007 (etter den tidsregning jeg lver etter - ikke alltid alle gjør det)

God kveld.

Jan
jeg maa si av erfaring ved besoek i Norge i Januar og April - Mai dette aaret at jeg lever i samme aar som aar som LN-KOG, naa er vi begge foedt i 1960 saa vaar tidsregning er kanskje litt anderledes men jeg dro med meg min moessa full av mynter som jeg hadde etter en tur med DFDS (Danske mynter) Arlanda Grand Prix / Air Nordic (svenske Mynter) og Euro Mynter fra diverse tidligere opphold - ingen av disse var gangbar mynt i Norge...ei heller fant jeg noen bank eller vekslings vesen som var villige til aa omsette disse til NOK......faktisk var det vanskelig aa finne Banker som kunne veksle mine Bush Peso Seddler - det var flotte lokaler med hyggelige mennesker, men de fleste hadde ikke penger ??...ikke fant jeg noen automater som likte myntsamlingen min heller, saa store deler av denne samlingen ligger i skrivebordsskuffen her i Seattle, kanskje jeg boer dra den med meg til Geneve, tror nok at Sveits ligger like langt etter / eller foran som det LN-KOG og jeg gjoer....