Quote:
Originally posted by TOS
Quote:
Originally posted by Tommy777
Dette kom ikke som noen overraskelse.
Det er ikke bare skuffende, det er på grensen til avskyelig. Her driver 2 butikker og konkurrerer mot hverandre, den ene butikken har lyst til å gi ut en premie til sine beste kunder. Dette er ulovlig ifølge norsk lov. Helt på trynet spør du meg.
Norwegian og deres aksjonærer har fått nok hjelp til å bygge opp en milliardbedrift av myndighetene. Om Norwegian ikke klarer å stå på egne ben nå, vil de aldri klare det.. Dessuten, Norwegian satser jo ikke på Norge. De driver så kapitalistisk som det går an å drive: De driter i distriktene og går kun etter ruter de vet gir profitt. Deres ekspansjon skjer jo stort sett mot utlandet.
Om ikke annet, bør det ihvertfall bli lov til å opptjene grunnpoeng for status som i Sverige.
For et kommunistland!!
|
Jeg tror du misforstår litt, Tommy. Det som er ulovlig i Norge er misbruk av dominerende stilling. KT mener at bonusprogrammet bidrar til dette. Dette er også ulovlig i alle andre europeiske land (som er medlem av enten EØS eller EU). At man ikke har slikt forbud i andre land kan f.eks. komme av at konkurranseforholdene er forskjellige i forskjellige land. Jeg er lite i tvil om at f.eks. danske konkurransemyndigheter ville kommet frem til samme konklusjon om konkurranseforholdene i Danmark var like de vi har i Norge.
|
Hva misforstår jeg? Hvor dominerende mener du
SAS er?? Hvilke andre land har slike forbud? I Danmark er vel
SAS enda mer dominerende enn i Norge. Så vidt jeg vet er bonus opptjening lovlig.
DC8an treffer spikeren på hodet i sin post.
I USA har alle
LCC bonus program, dog meget enkle bonusprogram. Hver 10/20 reise er gratis. Selvsagt kapasitetbegrenset. Siden DY på langt nær selger alle setene bør vel det være grei skuring å få til???