• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er historien bak denne

burde kanskje ha advart mot sterke scener før du kommer med sånne bilder :)
 
Historien bak LN-RNH?Den ble levert til SAS Commuter som deres Fokker 50 nr.5,det var det første av 7 i Norlink versjon (50 seter).Det ble overtatt av SAS 19/12-1989 og gitt navnet "Trondheim" som i 1993 ble endret til "Harald Viking".Dette flyet var ofte å se her i Nord-Norge,særlig i starten av Norlink operasjonene som startet 7/5-90.Etterhvert ble LN-RNB og LN-RNH bygd om og overført til "Eurolink" versjon med 46 seter.Det ble solgt til Bombardier Capital INC i 2000,dette i forbindelse med at Fokker 50 skulle erstattes med Q400 i SAS Commuter "Eurolink","Norlink skulle forsette med Fokker 50 ennå en tid,men det er en annen historie!Det hadde en tilbakeleingsperiode fra 21/7-00 til 21/7-02.Det stod vel lagret i Maastricht fra omkring da (juli 2002) til det møtte sin sjebne som er vist på de der bildene i mars 2004.
 
Back
Top