nettopp - KT har en helt annen idé om hva som er faste og hva som er variable kostnader i flybransjen enn EU og f.eks. danskene har (Sterling saksøkte SK på
OSL-
CPH), og KT regner heller ikke med nettverkseffekter, og ser hver rute for seg. Selv i et rent
LCC finnes det nettverkseffekter.
Dessuten er det jo et krav for å regnes som predatory pricing at du som dominerende aktør har et beviselig mål om å skvise ut konkurrenten for deretter å hente ut "monopolgevinst". Jeg tror det er svært vanskelig å kunne få "monopolgevinst" i flymarkedet i dag, med så små inngangsbarriærer. Sett at SK skulle legge alle muskler på å dytte DY i grøfta - det ville tatt kun noen få måneder før en annen aktør var på banen. Det var jo det vi så etter at SK overtok BU - kort tid etter var DY på plass. Det er så godt som umulig å oppnå monopolgevinst i et deregulert marked med lave inngangsbarriærer.