04-05-2025, 21:32
|
|
ScanFlyer Gold
|
Re: Roadtrip langs Route 66, KLM og SAS
Flagstaff – Needles
Dagen startet med kjøring langs Interstate 40 helt til Seligman, der vi svingte av og stort sett fulgte gamle Route 66 nesten helt til Needles.
Dette var utsikten fra hotellrommet om morgenen. Snø i luften og temperatur rundt 0 grader.
Frokosten ble inntatt på Denny's like nedenfor Aiden Best Western. Akkurat denne varianten med cinnamon-pannekaker har jeg spist før uten problemer, men nå ble det egentlig litt for mye mat.
På vei ut av Flagstaff begynte det å snø ganske tett, og det ble hvitt på bakken og etterhvert også på veien. Det ble noen spennende minutter i bilen helt til vi passerte Williams og veien ble tørr igjen. Williams ville vært et naturlig stopp på en Route 66-tur, men siden det var snø der også pushet vi videre.
Dermed ble første kafferast i Seligman der vi endelig kunne begynne å kjøre gamleveien igjen.
Hackberry General Store hadde en stor samling av gamle Route 66-gjenstander, inkludert flere biler, bl.a. denne gamle Forden.
Vi hadde egentlig tenkt å stoppe på Route 66-museet i Kingman, men da vi ankom byen var det nær stengetid, så vi kjørte videre til den delen av ruta jeg hadde gledet meg mest til å kjøre: Over Sitgreaves Pass, som jeg også kjørte i en Mustang på forrige tur i området. Om man ikke er spesielt interessert i Route 66 bør man uansett kjøre denne strekningen på grunn av landskapet, utsikten og den svingete veien.
Vi stoppet i Oatman, som er en gammel gruveby som ligger oppe i fjellene. Flere esler ruslet rundt i byen tydelig vant med å bli foret av turistene.
Et lite tordenvær passerte Oatman mens vi var der, men regnet varte bare noen minutter.
Solnedgang i Needles, California.
Hadde egentlig tenkt å legge overnattingen til Havasu City denne dagen, men siden det var helg var prisene der svært høye, så det ble Best Western Needles istedet. Jeg var på forhånd litt bekymret for hvordan standarden her kom til å være, men fant hotellet helt i orden, selv om det var bygget som et motell med direkte inngang til rommene.
Vi spiste middag på Wagon Wheel restaurant like ved hotellet. Det var et koselig sted med amerikansk utkantsjarm, men maten var bare sånn midt på treet. Jeg hadde aldri prøvd Chicken Fried Steak før, og det smakte greit, uten at jeg føler jeg må spise det igjen en annen gang.
Last edited by WF-380; 05-05-2025 at 11:59.
|
|
|