View Single Post
Old 02-05-2025, 22:16   #11
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

USA Re: Roadtrip langs Route 66, KLM og SAS

Springfield MO – Oklahoma City

Ingen biltrøbbel denne dagen, så vi fant gamle Route 66 med en gang og holdt oss stort sett på den fram til gamle jaktmarker i Oklahoma City. Tre stater var vi innom på samme dag fordi ruta også gikk såvidt innom Kansas.

Fint gammelt rådhus i Carthage Missouri.

Gary's Gay Parita i Ash Grove, Missouri var en av de beste restaurerte bensinstasjonene på turen.

Rundt stasjonen sto det en del interessante gamle biler, bl.a. denne som jeg trodde var en DeSoto, men som Tristar har identifisert som en 1951 Nash Statesman.

En ikke fullt så interessant Kia foran Gay Parita. Gary hadde samlet mye gamle saker her, ikke bare biler, og drev også en liten kafe bak bensinstasjonen.

På sørsiden av Tulsa ligger Route 66 Historical Village som er et transportmuseum med både tog og bileffekter.

Downtown Tulsa i bakgrunnen for denne vogna.

Historical Village hadde riktignok ikke åpnet for sesongen, men det gikk fint an å gå rundt og kikke på det utstilte lokomotivet, og en av vognene gikk det også an å gå inn i.

Pops 66 Soda Ranch, Arcadia: På mine jobbreiser til Oklahoma City hadde jeg hørt om denne spesialbutikken og kafeen med mange brussorter som ligger på nordsiden av byen. Dette reklameskiltet skal visstnok være fint når det lyser opp i mørket.

Inne på Pops 66 Soda Ranch.

Brus langs veggene også.

Øverst til høyre er brus med sylteagurksmak. Det fristet ikke.

Alien Snot og Elf Elexir. Men jeg var ikke tørst.

Swamp Juice, Bug Barf og Toxic Slime. Tror du ikke jeg sto over disse også.

I Oklahoma City ble Delta Midwest City valgt for overnatting, som viste seg og være et trivelig hotell med bl.a. et godt utstyrt trimrom. Både for de som liker slikt og for de som føler at de må. Etter noen dager i bil følte jeg at jeg måtte.

Det var en barbecue-restaurant – Swadley's Bar-B-Q - i nærheten av hotellet som jeg hadde blinket meg ut. Jeg gikk bare ut fra at der det var grillmat var det også øl, men der tok jeg feil. Maten var likevel god også når den ble skylt ned med Cola.

Last edited by WF-380; 03-05-2025 at 09:07.
WF-380 is offline   Reply With Quote