View Single Post
Old 01-05-2025, 09:38   #3
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

KLM Re: Roadtrip langs Route 66, KLM og SAS

Onsdag 9. april 2025 13:10, AMS-ORD KL611, Boeing 787-10 PH-BKD, sete 37H.

PH-BKD parkert ved pir F før avgang til Chicago.

På dette strekket hadde jeg reservert en tre-seter på vindusrekka på høyre side, selv satt jeg ved midtgangen. Pushback var et kvarter etter rutetida, deretter fulgte en nesten 20 minutters taxi bort til Polderbaan for avgang. Omsider kom vi oss i luften og fløy over Leeds og Nord-Irland og videre vestover mot sydspissen av Grønland. Serveringen startet ganske kjapt, og valget sto mellom vegetarpasta og kylling. Etter middagen var det en runde med en bringebærterte og kaffe. Før landing ble det servert et pizzastykke.

Kabinen sett fra 37H.

Lunsjen eller middagen som ble servert. Alle drikkevarer var inkludert i prisen. Forretten var noe tapas-aktige saker som smakte svært godt sammen med rødvinen.

Hovedretten var kylling, som smakte greit nok.

Den bakre kabinen i KLM's 787-10.

Pizzaen som ble servert før landing.

Vi nærmer oss Chicago.

Det er langt til Chicago, men jeg satt godt i setet, betydelig bedre enn på forrige flight. Alt i alt var overfarten en behagelig opplevelse til økonomiklasse å være. Likevel føltes det som vanlig godt å røre på seg og forlate flyet etter nesten ni stillesittende timer ombord.

Immigrasjonen tok en drøy halvtime, og etter å ha hentet bagasjen tok vi flyplasstoget bort til terminal 2 der all hotelltransporten går fra. Underveis kunne vi observere at det var sludd og snø i luften utenfor. Transporten til Chicago hadde gått veldig bra, men været hadde vi ikke vært like heldige med. Etter en lang kald venting kom endelig shuttle-bussen til Holiday Inn og vi fikk installert oss der for to netter. Hotellet hadde en overraskende bra restaurant som vi spiste turens første burger-middag på. Da hadde det allerede vært en lang dag, så vi sa oss fornøyde med den dagens eventyr og lot sightseeing i Chicago vente til etter en god natts søvn.

Det første hotellrommet på turen hos Holiday Inn Rosemont. Jeg fikk også det andre hotellrommet på turen her, fordi midt på natta våknet jeg av høylytt snorking fra naborommet. Det var så ille at jeg måtte gå ned i resepsjonen og be om å få flytte. Det fikk jeg også innvilget.

Men det andre rommet hadde utsikt mot flyplassen, så det var jo en bonus.

Last edited by WF-380; 02-05-2025 at 07:59.
WF-380 is offline   Reply With Quote