View Single Post
Old 22-04-2025, 02:55  
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: A bRoom with a view…..

The “Sound of Silence” - NOT !! I november - desember 2016 etter at Trump var valgt til President var det et behov hos denne fyren for litt “uplifting, positivity, tro på at life goes on!) Hva er bedre enn Italia ! (Egentlig bør Italia opphold kvalifisere til å bli dekket av Blå Resept !)

Tidlig i desember befant en seg i Norge og var i akutt behov Trump Relief - Blå Resept, en satte seg på et tog fra Kolbotn via Oslo S til Torp, et hyggelig møte med Flyprat’s beste medlem IMM var en på vei med Ryanair til Bergamo - som for meg om en velger Exit Row som ofte gir blokkert middle seat - er bedre enn Plussness med SAS (Benplass er det jeg ønsker).

Bergamo er Bergamo - la oss si det slik at Hotel Shuttle til “Airport Hotell” forblir et Mystery…dog etter en nokså lang spasertur endte opp på et hotell, men det kan en kanskje komme tilbake til i episode 233 i denne tråden…..

Men tilbake til Sound of Silence - NOT - etter rolige dager i Venezia, Firenze satt en på toget til Napoli - byen Svigerfar gikk om bord i en båt til Buenos Aires i 1948 - en reise som endte opp i Portland Oregon og underveis en datter som ble min kone (All Good things start in Napoli !!)

Sent en kveld ankom jeg Napoli Centrale - og i andre enden av Piazzaen foran Napoli Centrale ligger Una Hotel Napoli !

[IMG]IMG_0085 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Dyp blå øyne virker 99% av innsjekking - og Napoli var ikke noe unntak, junior suite ut mot Piazzen:

[IMG]IMG_0088 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Og så til hva dette hotellet virkelig tilbød - The Sounds of Napoli - Fnatistico, bil horn (ikke sånn HundaiToyotaKiaMazda-PipSquick !!) vi snakker om Bi-Turbo Intercooler 2.6L horn !). En liten kollisjon med påfølgende utvalgte Italienske gloser (komplett forbudt her inne !).

Frokost - opp på taket, om hotellet ikke har rooftop restaurant - flytt !!! (Det er ingen skam å snu (HotellVettReglene).

[IMG]IMG_0087 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Napoli byr på mye, men bli advart om man har antydet at Grandiosa er noe som ligner på Pizza kan mye skje - selv Trumps ICE har dyyyp respekt for Napoli’s Pizza Brigades !!

Fordelen med Rooftop Restaurants er at de forvandles til Aperol Happy Hours:

[IMG]IMG_0086 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

When Trump happens - there is always Napoli ! (Hilsen Emil i snickerboa - som spikker trip rapports)

Nå som Snickerboa har fått en DeLonghi EVO Magnifico på plass kan man legge til: Napoli - La Perla ! - Trump’s USA - Nurse Diesel !

Og for de av dere som er lost in the Orkla World og tror at ei føna Grandiosa har noe som helst med Pizza: https://www.damichele.net/sede-di-napoli/

Last edited by dc-8-63; 22-04-2025 at 03:19.
dc-8-63 is online now   Reply With Quote