God 9 April fra et skip full av tyskere på veg in Oslofjorden. Vi har akkurat kommet oss velberget gjennom Drøbak Sundet og passerer nå Fagerstrand. Et hyggelig cruise med Color Magic sammen mine foreldre og kona. Vi hadde Panorama Lounge på veg nedover og buffet i går og Showlounge begge veier. Showet var best på vei nedover, med litt Western aktig tema. I går var det litt mer hummer og kanari av litt eldre engelskspråklige sanger. Men begge får godkjent. Merker at skipet er snart 18 år. Treverket begynner å bli slitt på utsatte steder, så trenger en større oppussing av interiøret på de stedene. Ellers holder hun seg godt som fremdeles verdens største ferge. (dog ikke lenger verdens lengste) I går tok wi taxi fra Fergeterminalen til Rewe senter, jeg skulle på Decathlon å kjøpe reise sekk.
https://www.decathlon.de/p/reiseruck...6&c=carbongrau Jeg prøvde å kjøpe den både i Riga og Hongkong på vinterens reise, men de hadde den ikke inne. Nå fikk jeg den. Totalt handlet vi for ca €300 så noen kroner gikk med. Vi handlet alkohol samme sted, før vi tok taxi ned til Hauptbahnhof og gikk inn på Sofienhof heter det vel. Der spiste vi litt og så gikk vi til båten. Vi kom ombord 13:14 Akkurat før de åpner for ny-ombordstigende kl 13:15. Det var kø gjennom hele bygningen og nesten ut døra, noe som resulterte i 18min forsinket avgang, for å få renskrevet passasjerlistene. Når vi ankommer Hjortneskaia, blir det enetn buss 81, eller vi går, til Vika Atrium, så buss 160 til Bekkestua og bytte til banen for å komme til Haslum der vi har bilen hos mine foreldre.
Ha en fortsatt god dag alle sammen