Quote:
Originally Posted by SudCaravelle
He he.. Den hadde jeg nok tatt med en klype salt. Da hadde vel svært få fra Europa slippet inn.. Det er jo ikke bare kritikk, men det som vanligvis heter grov mobbing om at han er feit, dement, oransje osv..
|
Jeg er, som jeg tror du også er, veldig glad i USA - jeg har bodd her nå i nesten 30 år - nettopp derfor er jeg veldig kritisk, trist og ja skremt over utviklingen vi ser her i landet (som de fleste av dere ser på avstand).
Dette er oppslaget du tar med en “klype salt” :
https://www.lemonde.fr/en/internatio...6739346_4.html
Et interjuv i Lemonde med den Franske Forsknings Ministeren - Lemonde er ikke troverdig ? Den forskeren som ble avvist og sendt tilbake til Frankrike - hadde på ingen måte drevet med det du beskriver som grov mobbing (feit, dement, orange etc.) han hadde, med god innsikt kritisert hvordan Trump Administrasjonen nå still all forskning i tvil, uttaler at forskings institutter, sykehus med bedrar landet - disclaimer jeg jobbet i 10 år i et av disse og vårt bidrag ble belønnet med 3 Nobelpriser i medisin - noe som for meg er meget god investering. Nå er omtrent all kreft forskning stoppet (sammen med all annen forskning) det burde det være mulig å kunne kritisere uten å bli straffet !
Det er trist når gode nyhetskilder som Seattle Times, NPR,
PBS settes i tvil. Som du hører på Politisk Kvarter, hører jeg daglig på en Amerikansk variant “Here and Now” (NPR) og i går diskuterte de med tidligere Direktør i US Immigration - Trumps angrep på Green Card Holders og andre helt legale Visum, dette er veldig skremmende…..