Quote:
Originally Posted by Someone
Her mener jeg fforslagene enten er urealistiske eller alt finner.
50 seters jet er mer eller mindre dødt, men noen få unntak som dekkes av CRJ-550, og kun relevant i USA. Scope clauses og høy yield, som man bruker gamle CRJ-700 og bygger om (fjerner seter)
E190 er i praksis bare en konkurrent mot CRJ-900 i Europa, i USA, som er CRJ-900s viktigste marked, funker ikke E190, da den er for stor for regional jet og scope clauses
Embraer har alt en 120-140 seters maskin i E195-E2.
|
Så du tenker det er greit at Mitsubishi
CRJ har monopol på regionalmarkedet og at Embraer derfor ikke bør lage en konkurrent mot dem?
Det vil imo alltid være behov for regionalfly i 50, 100, under 150 seter klassen og da kunne jo E-2 serien være et godt utgangspunkt for dette hvis det er teknisk mulig.
Nå er det ikke bare behov for regionalfly i USA, men også resten av verden som jeg vil tro vil bli et større markedet etterhvert som spesielt østen kommer seg økonomisk og samfunnsmessig.
Og ang regional scoopet i USA så vil jeg nok tro at det vil på et tidspunkt snart vil bli presset å økes til under 100 seter (imo bør opp til 120 seter) fordi det ikke finnes andre (brukbare) alternativer enn
CRJ 700 (CRJ550 er jo det samme) og fordi man vil bli tvunget til upgauge også der pga trafikkmengden på (hub) flyplassene.
Med nye scoop limit så vil jo E50, E90 og E95 kunne passe godt inn og man vil få stordriftsfordeler da man bruker samme type rating og er i samme familie.