Til offshore Port of Spain via Barbados
I midten av Januar etter fem vekers Juleferie var det å reise til Trinidad & Tobago for jobb igjen. Egentlig skulle eg reist bortover på en Torsdag, men håplaust med alternativer den dagen så måtte reise ettermiddag dagen før. Dermed passa det å starte turen med hurtigbåten "Nørvøy" som tok 7 min over fjorden til Ålesund
Ved kai i Ålesund er det alltid variert med båter fra Cruiseskip til Fiskefartøy
Taxi til Vigra tar knappe 20 min og med innsjekk på nett heime, Printa Boarding Pass og Fast Track, så var man klar oppe i andre etasje på flyplassen kor utenlandsflighter inkl. min sin til Amsterdam går i fra, ca. 30 min etter at man gjekk ut døra heime
Dette var den dagen med masse tåke på Schiphol så eg visst allerede på forhand at min flight var forsinka med over 1 time allerede
Og dette gjorde utslag på flyplassen da taxfree og adgang til utenlandsdelen ikkje åpna før 1.5 time før ny forsinka rutetid – merkelig opplegg spør du meg!
Men vel inne ettter litt venting var det bare å finne seg en god sofa å slå seg ned i for så å følge med flyet som var en Embraer ERJ 190LR PH-EZG på FlightRadar24 og kordan min transfer tid på
AMS minka drastisk!
Et time etter oppsatt rutetid var det pre-Boarding, dvs man går ned trappa til bakkenivå og venter der ved sperrebandet
Men kun 5 min venting før dei var klare for å ta oss ombord
Var først ombord så da kunne man ta bilde uten å bryte KLM forbud mot å ta bilder av crewet eller passasjer som dei alltid opplyser om på PA før avgang
6 min etter på var alle ombord på en flight som var langt fra full kor Kapteinen kunne opplyse at pga tåke på Schiphol måtte man vente 1 time før vi kunne ta av pga slot tid der nede. Han forklarte også at dei hadde tatt ombord alle passasjerer tidleg pga bakkemannskapet på Vigra var ferdig for dagen og ville gå heim, samt om vi fekk ei bedre avgangstid, så var vi klare til det. Og heldivis stemte det for etter 30 min kom vi oss avgårde med avgang mot sørvest
Underveis var det ikkje så masse som hendte, man fekk den vanleg skiva fra KLM og drikke
Selvfølgelig når man har short connection på Schiphol og er i tillegg forsinka, så lander man på Polderbahn! Slår aldri feil!
Landa 20:22, parkert 20:33 ved gate B32 som er i enden B-piren og av flyet 20:37. Neste fly videre til London skulle gå 20:40 fra D52 som er i enden av D-piren! Det var jo umulig, men heldigvis var flyet forsinka inn til Schiphol så dermed var avgangen utsatt til 20:50. Forsatt knapt, men mulig så det var bare å legge i vei og etter 10 min var eg framme ved gaten inkl. å passert passkontrol!
Var forsatt mange som boarda så kom eg ikkje ombord før etter ytterligere 10 min
Stappa full Boeing 737-88K2WL PH-
HSD (ex. Transavia maskin) denne kvelden til Heathrow, underveis fikk man litt snaks og vann
Selv med bra med forsinkelse ut fra
AMS, landa vi 8 min seint etter bare 42 min i lufta mens rutetid er 60 min. Litt taxing som vanleg på
LHR før man parkerte ved Terminal 4
Siden eg ikkje skulle videre med fly denne kvelden, var eg usikker på om eg kunne følge transfer til Terminal 5 kor mitt hotel var. For å unngå at det blei rot, gjekk eg ut av T4 for å ta toget til T5, dvs Elizabeth Line til T2/3...
så et anna tog til T5. Veldig enkelt, rask (12 min) og greitt. Så lenge man huska å printe gratis blå bilett så kosta dette heller ikkje noko
Framme ved Terminal 5
Hotellet eg skulle bu på låg heilt ved terminalen, så litt heiser opp, ut og liten gangtur så var man fremme på Sofitel London Heathrow
Han i innskjekken lurte på kor eg kom ifra, når eg sa Norge kunne han fortelle meg at han hadde vert i Norge engang. Om det var derfor eller en anna grunn som gjorde at han oppgraderte meg fra Queen Size til King Size bedrom vites ikkje. Men rommet var bra det og senga meir en stor nok!
Så var det å ta turen ned i Vivre restuarangen...
For litt enkel kveldsmat