2 rader business, 1 ledig sete. Ellers virket det som fullt fly.
KLM forsøker i utgangspunktet å lage en brukbar business, med god service og meny etc
Men så kommer maten. Det beste var de små kjeksene med «tortillachips»-smak. Makronene var helt greie. Hovedretten derimot, var rett og slett høyt opp over ting servert på fly som smaker vondt. Jeg bruker både søtpotet og løk jevnlig i matlagingen, men dette var ikke godt. Stort sett det som maten bestod av. Og genererte vel først og fremst matavfall. Er det blitt en sånn farsott å servere vond mat i business i disse tider? Ref et par andre trip reports.
737-700, lenge siden sist
Det trengte rett og slett en GT til dessert
Landing på Polderbaan, men selv med en lang kjøretur kom vi til gate til tiden.
Planen var egentlig Eurostar ned til Antwerpen, som skal ta en drøy time. Men innen jeg fikk somlet meg til å booke billetter, 3,5 uke før avreise, var de aktuelle avgangene utsolgt.
Så da ble det istedet de nederlandske statsbanene, med det klingende navnet NS. First og 1-2 seating kostet €1 mer, så da var det en no brainer. I tillegg til bredere seter er det også færre folk i de vognene. Ellers liten forskjell. Og skulle egentlig bare bruke en halvtime mer enn Eurostar.
En uke før avreise tikker det inn en mail om at direktetoget fra Schipol ikke gikk på grunn av arbeid på sporet. Så måtte derfor bytte underveis, trolig på Amsterdam Centraal. Men den tid, den sorg.
Ettergått bagasjen og tuslet ned til stasjonen for å finne et tog til Amsterdam Centraal så oppdaget vi det kom et IC tog som skulle gå direkte til Rotterdam. Uten å gjøre mer research enn å konkludere at det var i riktig retning, så hoppet vi på det. Visste seg være lurt for etter ha drukket en kaffe i Rotterdam så kom det IC toget fra Amsterdam Centraal til Brussel via Antwerpen, vi egentlig skulle ha vært med.
Dog litt følelse av norsk jernbane i blant, for med ymse arbeid på spor, en stopp i cul-de-sac stasjonen Breda, så ballet forsinkelsene på seg, så ankom vel Antwerpen 45 min forsinket.
Skraphandleren i Breda har fått sin eget Fokker
Antwerpen stasjon, i utgangspunktet en kul og klassisk stasjonsbygning. Hvor de har utvidet den med å krave nedover i stedet for å breie seg ut. Så er 3 etasjer med spor.
En taxi ned til Berchem hvor vi bodde på Hotel August hvor deler av festlighetene dagen etter skulle være. Et tidligere augustiner kloster og kirke.
Synd vi ikke kom oss med Eurostar, som også hadde endel forsinkelser så jeg. Måten på KLM Businesss var såpass krise at det gjelder bli mett i loungen. Men resten av produktet er bra.