View Single Post
Old 04-11-2024, 14:02   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Lufthansa Lufthansa (og litt United) til Las Vegas

Las Vegas var destinasjonen for årets guttetur, som riktignok normalt pleier være en blåtur innen Europa. Men 40års-krisen kikket solid inn under stammerådet, så da ble det Las Vegas. Bonusbilletter OSL-FRA-DEN-LAS, med Lufthansa transatlantisk og United innenriks USA.

Avreise 06:54 fra Hvalstad, og siden jeg da akkurat ikke rekker Flytoget 07 fra Sandvika, med mindre det er forsinket, ble det så Vy til OSL. Mønstring på OSL også ble det etterhvert å tusle bort til det nye bagasjeområdet, hvor Lufthansa nå har flyttet. Forsøket på å få bagtag fra automat feilet, så ble god gammel dags manuell innsjekk. Dog mistenker jeg det var noe USA-spesifikt som måtte registreres. Men var jo bortimot null folk der, så det gikk radig unna.

Raskt gjennom sikkerhetskontrollen, litt mini-bunkring fra taxfree, og det ble tid for en morgenpils på Hunter Bar. Praktisk beliggenhet når LH859 skulle gå fra D10.

D-AIWF, en 5.5år gammel A320ceo, hadde tatt morgenflighten opp fra FRA og stod klar for returen. Siden jeg var belønnet med sete 29C, ble det også inngang bak.

Bortimot full kjerre, såvidt jeg kunne se.

Opp i luften ble det å kjøpe meg en Paulaner, som funker bra til kanelsnurren fra Bit.

Ankomt FRA godt før rutetid, men alltid litt å gå fra langt utpå A-piren til Z-et-eller-annet. Man passkontrollen gikk greit og det ble tid til en burger og øl, og litt mer flyspotting.

Boeing 787-9 maskinen D-ABPA, skulle ta oss FRA-DEN. Egentlig 5.5 år gammel maskin, men stod ubrukt frem til Lufthansa tok den over for drøye 2 år siden.

Boarding gikk greit, og fant setet mitt på 23J, nest bakerst i den fremre economy seksjonen sånn midt over vingen.

Opp i luften kom det først noe snackgreier.

Valgte ravioli, fremfor biffgryta da servering kom. Så dynge ut, men smaken var egentlig helt grei.

Ellers gikk turen med på å se et par filmer, drikke litt øl, og prate litt skit med resten av gjengen. Rute sånn litt oppi grønnland, men stor sett overskyet, frem til vi var et stykke inn over USA. Og derfra fra det jo uansett bare åkere.

Selv om vi satt rett ved toalettene, så merket vi ikke noe til det, for begge de to toalettene ved der vi satt var i ustand. Da det ble det heller bruke de to bakest, og litt ekstra kø.

Andre servering før landet var on slags mystisk gryte, som smakte litt under middel godt.

Last edited by Someone; 04-11-2024 at 14:08.
Someone is online now   Reply With Quote