• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

mobiltelefon på Emirates

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
mobiltelefon på Emirates

http://www.dagensit.no/bedrifts-it/article921421.ece

"Mobilbruken ombord vil bli sterkt regulert for å unngå at medpassasjerer forstyrres. Ringesignaler må slås av, kun vibratorfunksjonen kan være aktivert. Hver passasjer får ringe maksimalt seks samtaler på en reise, og på nattflyvninger er bare sms-kommunikasjon tillatt. "

Re: mobiltelefon på Emirates

Med en god del motorstøy og vindstøy i kabinen tror jeg ikke det blir noe problem for medpassasjerene at noen snakker (roper?) inn i mobiltelefonene :rolleyes:

Jeg ser for meg at et marked for kjøp og salg av samtalekvoter vil kunne oppstå....:smile2 Det vil iallefall være mer effektivt...

Originally posted by CK

http://www.dagensit.no/bedrifts-it/article921421.ece

"Mobilbruken ombord vil bli sterkt regulert for å unngå at medpassasjerer forstyrres. Ringesignaler må slås av, kun vibratorfunksjonen kan være aktivert. Hver passasjer får ringe maksimalt seks samtaler på en reise, og på nattflyvninger er bare sms-kommunikasjon tillatt. "

270 seter, 6 samtaler. Jeppda. Da stryker vi Emirates av listen over selskap man har lyst å fly med. ;)

-A

Det som blir morsomt, er å se hvordan kabinbetjeningen skal kontrollere at hver passasjer ikke ringer mer enn 6 ganger... :D

Originally posted by Desk pilot

Det som blir morsomt, er å se hvordan kabinbetjeningen skal kontrollere at hver passasjer ikke ringer mer enn 6 ganger... :D

Det lar seg nok fint styre i elektronikken ombord. :)

-A

Nei, nei, nei... Dette er ikke et fremskritt!!!

Ryanair tenkte vel på det samme leste jeg ett eller annet sted...

Nok en "tilleggstjeneste" :p 29 kroner pr. minutt eller noe da?

Er vel ingen som hører at pax bak eller foran deg snakker vel ?
Så hvorfor ikke tillate at folk snakker i telefonen, så lenge de ikke skriker ? :drunk:

Originally posted by Leorim
Er vel ingen som hører at pax bak eller foran deg snakker vel ?

Vet ikke det... hadde en ved siden av meg på tur over atlanteren som "skypet" hele veien - dvs. mer eller mindre kontinuerlig i 10 timer. Ble litt irriterende i lengden - og det virket på meg som om han ringte til alle han kjente for å fortelle hvor han var og hvor langt han hadde flydd siden sist han ringte (dvs. for 10-15 minutter siden...). :angry:

Tror ikke dette blir noe problem, da støynivået allerede er rimelig høyt ombord i fly. De fleste passasjerer sitter nå likevel der med sine hodetelefoner på..
Men, jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de ikke heller får fram trådløst internett ombord i sine fly :cry:

Tror heller ikke at dette blir noe spesielt stort problem. Om man prater i telefon eller til sidemannen blir omtrent ett fett. Prisene vil nok ogsaa begrense samtalene kraftig.

Jeg jobber der svineriet ble utviklet, men jeg synes at det er sørgelig at den evinnelige yackingen skal forfølge oss ombord i flyene også. :angry:

Originally posted by LN-MOW

. Om man prater i telefon eller til sidemannen blir omtrent ett fett.

Si ikke det..

For noen år siden, satt jeg på sørlandsekspressen til Grimstad, hvor en dame pratet en god del i mobiltelefonen, men ikke noe høyere enn om vedkommende hun pratet med hadde sittet i setet ved siden av..

Plutselig farer en mann opp (som satt enda lengre unna damen enn jeg gjorde..), og gikk rett bort og ba henne legge på, fordi han syntes hun forstyrret, og mumlet noe om dårlig folkeskikk..

det var også lite folk på bussen, og støynivået hadde uansett vært mye høyere om det hadde vært flere passasjerer ombord.. (som hadde pratet med hverandre..)