Quote:
Originally Posted by Someone
Som du er inne på, så må man jo først finne ut av om det er noen ruter som mangler sammenlignet med tidligere år. Typisk har jo SAS gjerne en litt kortere "sommersesong" enn Norwegian og er endel ruter som i moderne tid vel "aldri" har vært helårs hos SAS, f.eks NCE, BCN, ATH, FCO, MXP etc. Det er jo også lite poeng fly et sted hvis man ikke klarer fylle mer en halve flyet. Og jeg vil hevde det er viktigere og mer relevant å tilby en avgang til Bergen hver time, enn direkte til Nice en fredag sent i november.
|
Godt mulig, men jeg setter min tvil på at rutene fra
OSL til Ålborg og Århus drar inn mer enn om de hadde tilbydd 2 ukentlige til
NCE og
BCN. Disse danske rutene er vel godt drevet av forretningstrafikk, men med denne trafikken også en del ned etter pandemien, så er nok ikke inntjeningen det den en gang var. Men disse rutene, sammen med f.eks
BRU og
DUS er vel stort sett drevet av forretningstrafikk og symbolsk viktige for å ikke miste enda flere av dem.
Nå er det vel også grenser for hvor fulle flyene er på
OSL-
BGO klokka 12 en tirsdag midt i november.
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF)