View Single Post
Old 03-06-2024, 09:22   #2
88charlie
ScanFlyer Blue

Default Re: 2* SAS SK907/908 på 3 uker...

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Noe må man jo gjøre, så hvorfor ikke skrive litt live reisebrev.

Hadde en reise på gang til New York denne uken, men for en drøy måned siden fant vi ut at det ville kræsje med bursdagen til en liten lurifaks av en 11-åring. Dermed ble det å splitte den i to kortere turer isteden, med en uke i mellom. For å ikke kræsje budsjettet fullstendig ble det å fly PLUS. PLUS tror jeg går greit så lenge det er direkte. Jeg er en bortskjemt jæ**l og misliker andre mennesker nær meg når jeg reiser. Så det å booke PLUS satt langt inne.

Dessuten er det jo ferietid og dyre flighter, så jeg endte med en kryssbooking slik.

Booking #1: OSL-EWR / EWR-OSL
Booking #2: EWR-OSL / OSL-EWR

Det senket totalprisen med rundt 40%. Lure Bongo!

Valgte sete 20A på alle flighter og la samtidig inn poengbud om oppgradering på samtlige flighter. Type 30-35.000 poeng på hver.

I dag er det dags for første flight
Har aldri fløyet plus på long-haul men ser for meg at det bør gå helt fint. (ikke si det til sjefen min). Tilbake igjen er det så som så, men USA-flightene er så korte at man ikke får en god natts søvn uansett, selv i biz. Mulig det går fint hvis man er trøtt nok og klarer å skru av hørselen, men det klarer ikke jeg. Hører hælene til dragene mens de vandrer opp og ned midtgangene. Så har SAS en forbasket greie med at de MÅ starte frokosten 3 timer før ankomst. Der er LH i 2. etg mye bedre. De kjører en stille point-to-point servering etter avtale, eller etterhvert som man våkner.
88charlie is offline   Reply With Quote