View Single Post
Old 10-12-2023, 07:39   #6
Futura
ScanFlyer Gold

Default Re: Andre søndag i advent

Morn fra Lommedalen. Her SNER det, så det blir en del SNE måking, den elektriske SNE freseren på terrassen skal brukes for første gang og den bensindrevne SNE freseren på gårdsplassen skal brukes første gang etter reparasjon. Vi skal på togtur i dag, men holder oss langt unna både Vy og Banenor. Etter å ha bodd her i 10 år skal vi for første gang på tur med Lommedalsbanen, om den ikke har snedd ned. Så skal vi innom julemarkedet på Bærums Verk og så avslutter vi med middag på den største internasjonale restauranten i nabokommunen, IKEA restauranten, som har julebuffet til 249kr.
Men først skal jeg prøve å finne ut av avbestillingen av Jazeera Airways flighten. De kuttet avgangen og flyttet oss til avgangen 2:45 tidligere. Nå skal/skulle vi ha 5 timers nattflight med avgang 19:15 med ank 03:15 i Dhaka. Vi vil jo ikke være tidstilpasset i Kuwait, så den lander 22:15 Norsk tid. Altså helt ubrukelig. Det ser ut til at jeg bare får igjenn 2/3 av det jeg har betalt, om jeg får det igjen og det ikke havner som bonus på en konto, som "tilgodelapp" Uansett ønsker jeg nå ikke å reise med dem. 14 fligher på en ferie er jo pinlig lite, så det blir Gulf Air med A321 til Bhahrain og B789 derfra til Dhaka. Dermed er vi oppe i 15 flighter, selv om antall selskaper fremdeles er beskjedne 11. Det blir dermed ikke noe SAS-Sit And Suffer på en Red Eye flight med et arabisk lavprisselskap. Istedet blir det skikkelig nattflight med det som var Arabias SAS, Gulf Air. Første klasse på Dreamlineren skal visst være veldig bra, men vi får nok menge oss med de ubemidlede på turistklasse. Avgang 03:00 og ankomst 11:00 er perfekt. Reiser man med Gulfair, kan man få et gratis transitvisa, så man kan dra inn i Manama. Når et turistvisa koster US$85 så er det ikke rart dette landet ikke har særlig med turister. Til sammenlikning koster det US$1o for visa til Kuwait. UAE og Qatar er gratis.
Ha en bekymringsløs dag alle sammen.
Futura is offline   Reply With Quote