View Single Post
Old 20-09-2023, 18:27   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: Onsdag er en bra dag

Meldte sak på innboforsikringen jeg så får vi se. Den dekker heldigvis også mobiltelefoner. Dro til en annen Elkjøp og fikk en lånetelefon der. Alltid greit å ta en titt på innboforsikringen og se hva den faktisk dekker. Så har jo selvsagt Fremtind en avtale med Elkjøp om at man skal levere telefoner der, men Elkjøp virker mer takknemmelig for å melde forsikringssaker enn reklamasjon. Fyren smurte på med hvor begredelig tilstanden telefonen var i for at jeg evt skulle få ny...

Men det er egentlig litt synd da på en måte at man må bruke forsikringen til sånne ting, det gjør til slutt sånn at forsikringen blir dyrere for alle. Og hva er egentlig normal slitasje i dag på telefoner? Elkjøp tolker det dithen at telefoner ikke skal ha en skramme virker det som, men det faller vel egentlig utenfor reklamasjonsretten såkalt normal wear and tear som det heter på godt engelsk. Men 5 årsregelen på mobiler er jo vel egentlig nettopp for å ta høyde for normal wear and tear når feil oppstår. Nei det er ikke helt til å bli klok av. Jeg har uansett aldri opplevd at noen ting går på garanti/reklamasjon hos Elkjøp. Var en gang jeg leverte inn en pc der til reperasjon - de skulle ha mer enn det pcen kostet i utgangspunktet helt ny.
Hypern is offline   Reply With Quote