View Single Post
Old 16-07-2023, 17:08  
staale
Born to run

staale's Avatar

Default Re: Sommerferien 2023, Laos, Kambodsja og Vietnam

Etter å ha slappet av en stund på hotellet bar det ut på byen. Først for en halvtimes massasje for slitne ben, og så på jakt etter middag. Og vi siktet oss inn på en av de restaurantene vi hadde sett tidligere på dagen. Godt valg, nesten fullt da vi kom, veldig god mat, overkommelige priser og herlig uformelt. Og tendenser til kø utenfor. Kan varmt anbefales. Wenche kjørte en kyllingrett med ris, jeg Pho med biff. (lokal nudelsuppe med kjøtt) Kostet 205’, men mens jeg talte opp pengene var «200 is ok Sir» prisen i kveld.

Etter at vi hadde spist ruslet vi tilbake mot kveldsmarkedet, og vi kvapp da noen la en hånd på skulderen var og utbrøt « Booh!» Hvem andre enn paret fra Stavanger som vi tidligere møtte i Nong Kiaw, Laos hadde sett oss og kom og hilste på. Greit nok, vi er i Asia, men litt av en tilfeldighet likevel. Utvekslet noen ord og god tur videre hilsener, og så tok vi for oss markedet. Målet var t-skjorter til meg og magnet til kjøleskapet. Begge deler oppnådd. Og i tillegg smakte vi noen tørrisfrosne greier som var litt artige å spise, røyken stod ut av munn og nese, til alles fornøyelse. Bare synd at vi muligens er litt frostskadde etterpå.

Restauranten og maten min

Og et fra markedet, ene delen mer som en lokalt marked, andre mer for turister virket det som

Stakk etterpå bort i Ta Hien Street, Hanoi’s svar på Siem Reap’s Pub Street, og Tom’s Bar der vi hadde oss litt å drikke. Utrolig artig strøk, masse barer og små spisesteder, noen klubber, god stemning og sykt mye folk. Her skal vi garantert tilbake i morgen.

Tilbake på hotellet i 22-tiden, utørste, varme og svette.

Last edited by staale; 16-07-2023 at 17:13.
staale is offline   Reply With Quote