Dagen i dag blir vel preget av at vi er på reisefot. Opp tidlig morgen, pakke pittelittebitt før vi stakk ned til frokost. To første dagene kjørte jeg omelett med ost og tomat, i går plain pancakes. Så for å balansere det hele ble det plain pancakes i dag også. Litt vanskelig å forklare at vi vil ha pannekakene (lappene)uten banan, hverken inni eller på siden. Banan er for pannekaker hva ananas er for pizza. En Stor NEI, NEI altså…… Which remindes me.
Var innom en av de mange restaurantene i Pub Street ene dagen, kånemor kjørte pizza pepperoni, jeg pizza bolognese med extra pepperoni. Neste gang bestilte vi 1 pizza bolognese med extra pepperoni. Hvor på vi av alle verdens vederstyggeligheter ble servert en pizza med kjøttdeig og ananas. Hell no, «this is not our pizza, Sir» og forklaringen var at pineapple og pepperoni hørtes så likt ut for servitøren. Ok, ny pizza levert etter 5 min, da med riktig fyll, og veldig god smak.
Og kvelden etter. Jeg bestiller en flaske rødvin, Cabernet og 2 glass. Hvorpå servitrusen kommer tilbake og sier at de ikke har den vinen på flaske , kun på glass. Finner en annen vin i menyen, en Chiraz, og ber om en flaske med den, og 2 glass siden vi skal dele flasken. Ok sier hun, men kommer likevel med 2 glass vin. Litt oppgitt går vi over til å bestille maten, men når jeg ber om Pork Ribs (Rett nr 58 på menyen) går hun helt i vranglås. Ikke skjønner hun ordet «pork», ikke skjønner hun ordet «ribs». Tett på å gi opp, men så kommer kånemor inn fra høyre, med bildet fra I Pad-menyen. «This is what my (supersexy and loveable husband) wants. Og da skjønte hun. Maten kom, smakte godt, og vi ble til slutt litt fornøyde.
Etter frokost stakk vi innom halvferdige Babel Boutique, et nytt gjestehus som Katrine og Simen er i ferd med å åpne litt nedenfor her. På Babel har de 22 rom, her vil kun være 9 rom, men det ser ut til å være en litt høyere standard der. Vi valgte oss ut rom 201 som «vårt» neste gang vi er i byen. Her noen bilder derfra
Videre til Old Marked for ‘nte gang, hadde som mål å finne noe massasjeolje med lotusaroma og til slutt fant vi en «sjappe» som hadde akkurat det. Fikk også kjøpt meg nok en T-shirt, lei av folk som vil selge deg tuk tuk turer og massasje
På markedet her selger de alt fra tskjorter, kjoler, kjøkkenutsyr, krydder, gull/sølv, osv osv. Og som nevnt tidligere kjøtt og fisk. Har her prøvd å samle noen inntrykk, jeg skulle ønske dere kjente luktene også…..
Litt dårlig kvalitet, prøvde laste opp videoer men det gikk ikke, så bare screenshotted her
Fyren til høyre her tilbød meg en hårklipp, men dere har sikkert sett at min frisyre er 0,5 mm Philips Haircutter....
Siden vi ikke hadde med luktesalt så forlot vi åstedet etter en tid og satte kursen tilbake mot Pub Street. Sikkert det mest turistifiserte med hele SR, men allikevel med en magisk tiltrekningskraft på oss. Slengte oss ned på Temple etellerannet for en liten hvil. Fortsatte med å teste den lokale kjølevæsken, 0,75 USD, (7,50
NOK) pr glass med draft beer. Tilsvarer vel en 15
NOK pr halvliter? Så da ble det 2 og 2 om gangen, x antall ganger, så når vi kom tilbake til Babel for å hente kofferter, skifte klær og dra til flughafen så kjente jeg for første gang ilø av ferien at det suste litt i toppen.
Nei dæven, nå tok jeg meg selv i en aldri så liten løgn her…. Husker dere at vi skrøt av massasjen på Temple, Swedish Massage ? Stakk innom der igjen i går, men dumme/lure som vi var skiftet vi til «hot oil massage». Det vi ikke visste var at denne fokuserte veldig mye på hodet, og hun som knødde meg rotet sånn med hodet mitt at jeg sjanglet i en time etterpå, og det var IKKE pga flytende næring før massasjen. Hun gnurte og knødde og trykket sånn på skallen min at jeg ble helt rar. Har/har hatt krystallsyke, og det var nesten som om hun fremkalte et anfall av den. Svimmel, sjøbein og kvalm etterpå. Så aldri mer den massasjen der for min del. Den svenske havner på topp 1-listen av gode massasjer gjennom tidene for min del.
Sørget for å svi av alt vi hadde av lokale gryn, minus et sett sett med sedler vi vil ta med hjem, og tips til dagens 2 siste sjåfører. Om litt bærer det ut til flyplassen, oss 2 og 4 kolli bagasje, og så videre til Hanoi, Vietnam.