Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)
Differensiering.
Vil virkelig Flyr godt men de satset på for mye av det samme som eksisterende aktører. Med mindre frekvens. Ja, de har noen USPs med midtseter osv. men de passasjerene som ønsker det er også samme som vil fly når de vil heller enn innrette seg etter et lavfrekvent tilbud.
Man må tenke på ny og finne seg en nisje.
Å satse utland med samme frekvens og lavere kostnader. Evt også fra sekundære flyplasser.
Å tilby frekvent tilbud med reell businessklasse og lounger fra utvalgte destinasjoner.
Man kan ikke både markedsføre seg med lave priser og premium produkt. Det fungerer bare ikke. Man må ha et klart budskap — «Flyr — når du vil unne deg noe ekstra» eller «Flyr — ultralavpris på norsk». Som eksempler på klare budskap og klar profil. Og noe som får folk til å tenke «ja, må huske å prøve Flyr neste gang» fordi de får lyst på det som er kjernebudskapet.
|